دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 13440

عضو شورای عالی نظام پزشكی گفت: از مجموع 50 هزار فارغ التحصیل مامایی در كشور،30 هزار نفر بیكارند كه حدود 60 درصد ماماهای كشور را شامل می‌شود.

زهرا مدرسی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: جامعه مامایی با بیشترین میزان بیكاری در بین فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشكی و پیراپزشكی مواجه است و متاسفانه ردیف استخدامی برای جذب این گروه در وزارت بهداشت وجود ندارد.
وی اضافه كرد: گر چه مقطع كاردانی مامایی از دانشگاه‌های كشور حذف شد ولی تعداد زیادی فارغ التحصیلان مامایی در مقطع كاردانی اكنون در كشور هستند كه امكان پیدا كردن شغل ندارند و با معضل بیكاری مواجهند، راه حل این است كه یا وزارت بهداشت تسهیلاتی برای ادامه تحصیل كاردان‌های مامایی فراهم كند یا به نحوی زمینه استخدام آنها فراهم شود.
مدرسی گفت: حدود 2 هفته پیش در خبری از زبان وزیر بهداشت شنیدیم كه پیشنهاد جذب ماماها در وزارت آموزش و پرورش به عنوان مربی بهداشت مطرح شده است اما هنوز خبری در مورد تحقق آن نشنیده‌ایم اگر این خبر محقق شود، خبر خوبی برای تعداد زیاد ماماهای كشور است هر چند جوابگوی 30هزار مامای بیكار كشور نیست.
وی ادامه داد:‌ در اجرای طرح پزشك خانواده نیز شنیدیم كه حدود 3 هزار ماما در این طرح جذب شده‌اند و قرار است 5 هزار مامای دیگر نیز در قالب طرح پزشك خانواده جذب شوند، حتی اگر این وعده هم محقق شود، شاغل شدن 8 هزار ماما در برابر 30 هزار مامای بیكار رقم كوچكی است.
مدرسی گفت: علاوه بر حدود 30 هزار مامای بیكار در كشور سالانه حدود 2 هزار نفر كارشناس مامایی نیز از دانشگاه‌های كشور فارغ التحصیل می شوند كه آنها هم دغدغه شغل دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha