رییس انجمن مراقبت های ویژه ایران با بیان اینکه واقعی شدن تعرفه ها کمک بسیاری به مردم و حوزه سلامت می کند، گفت: تعرفه های پزشکی برای رشته های نوپا همچون رشته فوق تخصصی مراقبت های ویژه باید کامل باشد.

سلامت نیوز: رییس انجمن مراقبت های ویژه ایران با بیان اینکه واقعی شدن تعرفه ها کمک بسیاری به مردم و حوزه سلامت می کند، گفت: تعرفه های پزشکی برای رشته های نوپا همچون رشته فوق تخصصی مراقبت های ویژه باید کامل باشد.

دکتر «امیرعلی سوادکوهی» در گفت وگو با  ایرنا افزود: تا پیش از این، تعرفه های کامل و لازمی برای این رشته در نظر گرفته نشده بود، اما با طرح نظام ارجاع، تعرفه ها دقیق تر شد.
وی تصریح کرد: در صورتیکه تعرفه های پزشکی کامل باشد و پزشکان حق واقعی خود را دریافت کنند، بطور یقین مساله زیرمیزی و درخواست پول از بیماران به حداقل خود خواهد رسید.
سوادکوهی با بیان اینکه بطور معمول هر پزشک باید تنها دغدغه بیمارش را داشته باشد تا بتواند خدمات خوبی به بیمار ارائه دهد، ادامه داد: سازمان های بیمه گر نیز باید در راستای پرداخت حق پزشکان تلاش جدی داشته باشند، زیرا اکنون وظیفه پرداخت حق پزشکان برعهده بیمه ها و زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و پزشکان در وزارت بهداشت فقط فعالیت های پزشکی خود را دارند.
این پزشک فوق تخصص مراقبت های ویژه گفت: سازمان های بیمه گر باید نسبت به پرداخت حق پزشکان کوتاهی نکنند، همانطوریکه بیمه خدمات درمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران بهترین سرویس ها را به بیمه شدگانش می دهد و حتی رشته فوق تخصصی مراقبت های ویژه را نیز جز رشته های قابل قبول اعلام کرده است.
وی ادامه داد: از رسانه های نیز می خواهیم که در راستای کمک به وضعیت تعرفه های پزشکی و مسوولیت پذیرتر بودن سازمان های بیمه گر، این انجمن را یاری کنند تا انجمن مراقبت های ویژه نیز با داشتن پزشکانی مجرب در رشته های فوق تخصصی بتواند به مردم کشور خدمات خوبی ارائه دهد.
سوادکوهی افزود: رشته فوق تخصصی مراقبت های ویژه دارای بیشترین استانداردها در کتاب نظام سلامت است، به همین منظور از حمایت های ویژه معاون درمان، مدیرکل اعتباربخشی و مدیرکل استانداردسازی وزارت بهداشت جهت توجه ویژه به این رشته قدردانی می شود.
رییس انجمن مراقبت های ویژه ایران گفت: با ورود رشته مراقبت های ویژه به حوزه پزشکی، بسیاری از خدمات در عرصه پزشکی تخصصی تر شده و از این طریق خدمات خوبی به مردم ارائه می شود.
وی تصریح کرد: از حدود 10 سال پیش میزان مرگ و میر در مراکز درمانی، رقم بالایی داشت بطوریکه این موضوع ناشی از عدم فرماندهی دقیق در بخش های مراقبت های ویژه بود اما با پذیرش این رشته در دانشگاه ها، بسیاری از مشکلات در این زمینه حل شده است.
سوادکوهی افزود: در دهه گذشته میزان مرگ و میر در کشور در بخش بیمارستانی و درمانی 40 تا 45 درصد بود، این در حالیست که استاندارد جهانی آن 18 تا 20 درصد است، اما با ایجاد رشته مراقبت های ویژه می توان گفت این آمار به استاندارد جهانی نزدیک شده که امیدواریم با حمایت های سازمان های بیمه گر و واقعی شدن تعرفه ها، گام جدید دیگری در این عرصه پزشکی نیز برداشته شود.
به گفته وی، رشته تخصصی مراقبت های ویژه از سال 84 تاکنون به عنوان فلوشیب بود اما از سال گذشته به عنوان یک رشته فوق تخصصی مورد تایید قرار گرفت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha