نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در رابطه با طرح خودگردانی بیمارستان‌ها، اظهار داشت: در این خصوص قانونی نداشته‌ایم و عوامل مختلف دست به دست هم داده تا تفكر دولت در رابطه با خودگردانی و بیمارستان‌ها در اداره امور خود دچار مشكل شوند.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: متأسفانه سال 75 به خاطر كسری اعتباراتی كه سازمان برنامه و بودجه داشت، گفتند پیرو قانون بیمه درمانی كه سال 73 تصویب شده بود، چون قرار است آحاد جامعه دفترچه بیمه خدمات درمانی دریافت كنند، بیمارستان‌های دولتی می‌توانند مقداری از مشكلات خود را با درآمدهایی كه دارند اداره كنند.

وی با بیان این‌كه قانون بیمه درمانی 73 درست اجرا نشد، گفت: از سویی هنوز هم افرادی هستند كه دفترچه بیمه خدمات درمانی ندارند و یا اصولا تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و از سوی دیگر در قانون بیمه خدمات درمانی پیش‌بینی شده بود كه تعرفه‌ها و نیز سرانه درمان واقعی دیده شود كه هیچ یك اتفاق نیفتاد.

به گفته‌ی وی، مجلس نمی‌تواند قانونی تصویب كند كه برای دولت بار مالی داشته باشد، دولت باید راهكار خود را در لایحه بودجه بگنجاند.

شهریاری با بیان این‌كه امسال هم بیمارستان‌ها با كسری قابل توجهی در اعتبارات مواجهند، اظهار داشت: امسال هم مثل دو سال قبل مسوولان بیمارستان‌ها و دانشگاهها برای اداره امور بیمارستان‌ها دچار روزمرگی هستند، و یك سری نارضایتی كه در جامعه در مراجعه به بیمارستان دولتی وجود دارد به خاطر مسائل جزئی و مشكلاتی است كه از نظر غذا، وسایل بهداشتی و . . . در بیمارستان‌های دولتی دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha