رئیس انجمن مامایی ایران گفت: مطالعات نشان داده است کودکانی که والدین آنها روز تولدشان را انتخاب کرده‌اند مستعد ابتلا به دیابت، آسم، آلرژی، سلیاک، چاقی، کم‌خونی دوران کودکی، اوتیسم و بیش‌فعالی خواهند بود.

سلامت نیوز:  رئیس انجمن مامایی ایران گفت: مطالعات نشان داده است کودکانی که والدین آنها روز تولدشان را انتخاب کرده‌اند مستعد ابتلا به دیابت، آسم، آلرژی، سلیاک، چاقی، کم‌خونی دوران کودکی، اوتیسم و بیش‌فعالی خواهند بود.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به عوارض تولد انتخابی والدین بر جنین اظهار داشت: برخی خانواده‌ها مخصوصاً زنان باردار از پزشک متخصص یا ماما می‌خواهند که فرزند خود را در روزی خاص به دنیا بیاورند هر چند که پزشک یا ماما زمان تولد انتخابی را مناسب بداند اما این نوزادان با خطراتی در آینده مواجه خواهند بود.


* بارداری کامل بین 38 تا 40 هفته است

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بارداری کامل بین 38 تا 40 هفته طول می‌کشد و می‌تواند تا 42 هفته نیز ادامه پیدا کند و پس از آن علامت رسیدگی جنین و آماده شدن برای زندگی خارج از رحم انقباض‌های رحمی و دردهای زایمان است بنابراین هر تولدی که بدون درد و پارگی کیسه آب باشد زودتر از موعد است.
وی افزود: گاهی این نوزادان نارس هستند و گاهی از نظر ظاهری نارس نیستند اما از درون مشکلاتی خواهند داشت.


* پرهیز از زایمان‌های انتخابی و سزارین

رئیس انجمن مامایی ایران تصریح کرد: پدیده آفرینش به گونه‌ای طراحی شده است که مادر و جنین با واسطه جفت که پل ارتباطی آن دو است ارتباط برقرار کند. جنین از این طریق مسیر تکامل را طی کرده و تولد را نیز بدن مادر تعیین می‌کند.
وی ادامه داد: خالق هستی مسیر تولد را به صورت طبیعی تعیین کرده است و این زمان بین 8 تا 20 ساعت به طول می‌انجامد و کسی حق ندارد این زمان را از کودک بگیرد چرا که خلقت آن را تعیین و علم تأیید کرده است.
خداکرمی گفت: فقط 15 درصد از موارد نیاز به سزارین دارند و 85 درصد کودکان می‌توانند بدون مداخله و به طور طبیعی به دنیا بیایند.


* دیابت، چاقی و بیش‌‌فعالی عوارض تولد انتخابی

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: مطالعات نشان داده است که کودکانی که کودکانی که والدین آنها روز تولدشان را انتخاب کرده‌اند مستعد ابتلا به دیابت، آسم، آلرژی، سلیاک، چاقی، کم‌خونی دوران کودکی، اوتیسم و بیش‌فعالی خواهند بود.
خداکرمی افزود: والدین بدانند اگر فرزندشان با سزارین انتخابی به دنیا بیاید 50 درصد خطر ابتلا به بیماری‌های مذکور در کودک افزایش می‌یابد.
وی گفت: حتی یک روز زودتر از موعد طبیعی به دنیا آمدن تجاوز به حق و حقوق کودک است چرا که او را از نعمت زندگی داخل رحمی محروم کرده‌ایم بنابراین توصیه می‌شود پزشکان متخصص و ماماها مادران را از پیامدهای تولد انتخابی توسط والدین آگاه کند.
رئیس انجمن علمی مامایی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به خواسته والدین برای داشتن فرزند سالم بهتر است تولد فرزند خود را حتی یک روز جلو نیندازند و متخصصان زنان و ماماها نیز تن به خواسته نابجای آنها ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha