معاون پیشگیری بهزیستی استان گلستان از آغاز اجرای طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه در شش استان کشورمان به منظور اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی خبر داد و گفت: این طرح به مدت هشت روز ادامه دارد.

سلامت نیوز: معاون پیشگیری بهزیستی استان گلستان از آغاز اجرای طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه در شش استان کشورمان به منظور اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی خبر داد و گفت: این طرح به مدت هشت روز ادامه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا شیرازی اظهار داشت: این طرح پیشگیری از مصرف شیشه ، آشنایی با مضرات و عوارض آن را دنبال می کند و همزمان در استان های گلستان، مرکزی، یزد، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری و قم اجرا می شود.
وی گفت: تحقیقات نشان داده که میان مصرف کنندگان ماده اعتیاد آور شیشه، بیشترین میزان بروز خشونت و آسیب رسانی به خود و دیگران در فضای خانه و بیرون از خانه وجود دارد.
شیرازی با تاکید بر این که شیشه به عنوان یک مخدر ویرانگر و خانمان سوز دارای عوارض وخیمی است و ادامه داد: افرادی که شیشه مصرف می کنند دچار بی خوابی شدید، خشکی دهان و برافروختگی چهره می شوند و ممکن است بی خوابی آنها روزها طول بکشد.
به گفته وی، سایر عوارض مصرف شیشه شامل توهم، هذیان، سوء ظن و بدگمانی شدید نسبت به اعضای خانواده است و همچنین مصرف کنندگان دچار احساس خستگی و کوفتگی جسمانی به دلیل کمتر شدن تدریجی انرژی های ذخیره شده در بدن خواهند شد.
شیرازی اضافه کرد: گزارش های تماس با خط ملی اعتیاد 09826  نشاندهنده رشد مصرف شیشه است و این طرح با هدف اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از مصرف این ماده مخدر در دستور کار بهزیستی کشور قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بهزیستی استان گلستان نیز جهت افزایش پوشش دهی مخاطبین برنامه های این طرح اقدامات دیگری همچون برگزاری جلسات تخصصی و میزگردهای مختلف با حضور متخصصان روانشناس و روانپزشک، اطلاع رسانی در صدا و سیما با بهره گیری از ابزارهای سریع اطلاع رسانی را در دستور کار دارد.
معاون بهزیستی گلستان اضافه کرد: استقرار پایگاه های اطلاع رسانی در میادین اصلی شهرها و پایگاه های سیار جهت پوشش دهی در روستاها، توزیع 20 هزار نشان اطلاع رسانی، برپایی همایش دوچرخه سواری، بهره گیری از تلویزیون های شهری و تابلوهای الکترونیک، چاپ پیام های طرح در بدنه اتوبوس های شهری، ارسال پیامک به مشترکین تلفن های همراه دراستان از دیگر برنامه های اجرایی این طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha