شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 134431

لرزیدن بدن می تواند کالری های اضافه را بسوزاند به شرط اینکه تمام روز را در سرما سپری کنید که به هیچ وجه توصیه نمی شود.

سلامت نیوز: لرزیدن بدن می تواند کالری های اضافه را بسوزاند به شرط اینکه تمام روز را در سرما سپری کنید که به هیچ وجه توصیه نمی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در فصل زمستان بسیاری از افراد فعالیت ورزشی خود را کاهش می دهند اما نامساعد بودن هوا دلیل مناسبی برای کنار گذاشتن ورزش نیست. شکی نیست که در هوای سرد افراد انگیزه کمتری دارند و این شرایط را همه کم و بیش تجربه کرده ایم اما نگذارید باورهای نادرست در مورد ورزش کردن در این فصل مانع از فعالیت های جسمی شما شود.بعضی به تصور این که دویدن در هوای سرد باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود، از ورزش کردن خودداری می کنند. یکی از فیزیولوژیست های معروف در این باره می گوید: دویدن و ورزش کردن در هوای سرد استرس را کمی زیاد می کند و باعث افزایش کورتیزول و نوراپی نفرین می شود. اما این امر به این معنا نیست که نباید ورزش کنید. برای قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن، میزان و شدت ورزش در هوای آزاد را کاهش دهید.

آیا هوای سرد باعث کاهش وزن می شود؟

لرزیدن بدن می تواند کالری های اضافه را بسوزاند به شرط اینکه تمام روز را در سرما سپری کنید که به هیچ وجه توصیه نمی شود. واقعیت این است که زمستان نسبت به فصل های دیگر باعث کاهش وزن بیشتر نمی شود.

آیا هوای سرد باعث افسردگی می شود؟

اختلال عاطفی فصلی به کاهش نور ارتباط دارد، نه سرما. چون در بعضی از مکان ها هوا زودتر تاریک می شود و بسیاری از افراد در فصل زمستان در معرض کافی نور خورشید قرار نمی گیرند این امر می تواند احساس یأس و افسردگی ایجاد کند.

آیا در زمستان به خواب بیشتری نیاز داریم؟

این موضوع صحیح نیست. در واقع سرما باعث می شود به مدت طولانی تری بیدار بمانید. با تاریک شدن هوا، غده صنوبری، ملاتونین بیشتری تولید می کند که به خواب منجر می شود. در هنگام صبح، این غده فرمان توقف تولید هورمون را می گیرد که به بیدار شدن از خواب کمک می کند. در فصل زمستان به علت روشنایی کمتر، ملاتونین بیشتری تولید می شود و احساس خواب آلودگی بیشتری سراغ افراد می آید.

آیا هوای سرد اشتها را افزایش می دهد؟

به گفته متخصصان با افزایش دما، مصرف کالری نیز افزایش می یابد. بنابراین، افزایش میزان ملاتونین می تواند روی اشتها تاثیر بگذارد. علاوه بر آن، ماندن در خانه باعث مصرف بیشتر غذا می شود. برخی از محققان معتقدند که ژنتیک می تواند عامل مصرف غذای بیشتر در فصل زمستان باشد. به طور ژنتیکی بدن انسان به گونه ای ساخته شده است که در فصل زمستان نیاز به کالری بیشتری دارد.

آیا روند بهبود آسیب دیدگی ورزشی در فصل زمستان طولانی تر است؟

فصل زمستان بر روند بهبود زخم ها تاثیری ندارد. روند بهبود زخم ها در فصل زمستان و تابستان یکسان است.

آیا کاهش مصرف آب در فصل زمستان اشکال ندارد؟

بهتر است به ۳ علت آب مصرف کنید. یکی اینکه در فصل خشک و سرد برای مرطوب نگه داشتن غشاء مخاطی، بدن نیاز به آب اضافه دارد. دوم، به علت این که احساس گرما و تشنگی نمی کنید و دچار تعریق نمی شوید، تمایل به نوشیدن آب نمی کنید. در حالی که باید آب بنوشید. سوم، این که آب به افزایش رطوبت بدن و حجم کلی خون کمک می کند. این امرنیز مانع از ترک خوردگی پوست و بروز عفونت می شود و در بهبود عملکرد قلبی- عروقی موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دوربین مداربسته ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    خیلی مفید و جالب بود ... ممنونم از شما