وزیر بهداشت با بیان اینکه احترام به جامعه پزشکی احترام به سلامت مردم است، تاکید کرد: همانطور که سایر صنوف باید با امیدواری ارائه خدمت کنند در بحث سلامت نیز باید نیروهای ما بتوانند با اطمینان ارائه خدمت داشته باشند.

سلامت نیوز:  وزیر بهداشت با بیان اینکه احترام به جامعه پزشکی احترام به سلامت مردم است، تاکید کرد: همانطور که سایر صنوف باید با امیدواری ارائه خدمت کنند در بحث سلامت نیز باید نیروهای ما بتوانند با اطمینان ارائه خدمت داشته باشند.

دکتر سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: احترام به جامعه پزشکی احترام به سلامت مردم است.
وی درخصوص ریزگردهای ناشی از طوفان‌ها در منطقه سیستان گفت: در این خصوص سازمان محیط زیست مسئول مستقیم است، اما مهم پیشگیری است تا شیوع بیماری‌های ناشی از این پدیده را در منطقه شاهد نباشیم.
هاشمی تاکید کرد: چنانچه در خصوص بیماری‌هایی از قبیل سل و آسم بی‌توجه باشیم، توان ما هرچقدر هم که باشد و هر اندازه که پزشک و متخصص به این مناطق بیایند باز هم در بحث درمان ناتوان خواهیم بود.
وزیر بهداشت در پاسخ به این سئوال که آیا دادن مجوز برای راه‌اندازی رشته‌های تخصصی و پذیرش دانشجویان دوره‌های تخصصی برای دانشگاه علوم پزشکی زابل در برنامه وزارت بهداشت و درمان قرار دارد یا خیر؟ گفت: ما برای ارتقای آموزش عالی در استان سیستان و بلوچستان هرکاری که بتوانیم خواهیم کرد و هیچ تفاوتی در این زمینه قائل نخواهیم نشد.
وی در زمینه جذب نیروهای متخصص از بین افراد بومی منطقه نیز گفت: در جهت بومی گزینی در استان سیستان و بلوچستان، سهمیه ویژه‌ای برای نیروهای بومی در نظرگرفته شده و حتما باید این نیروها دوره‌های تخصص و فوق تخصصی را بگذرانند و امیدواریم دانشگاه‌ها بتوانند از فرصت فراهم شده علاوه بر 30 درصدی که قانون تصویب کرده مازاد برظرفیت، ازآن استفاده کنند و آموزش عالی استان را ارتقا دهند.
هاشمی اظهار کرد: به نظر می‌رسد عقب ماندگی‌های تاریخی در منطقه سیستان وجود دارد. بعد از پیروزی انقلاب کارهای زیادی در استان انجام شده، همچنان این منطقه با دیگر نقاط کشور متفاوت است و خشکسالی هم مزید برعلت وجود مشکلات در این منطقه شده است.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: درحوزه بهداشت و درمان جهت‌گیری ما اول از همه در مورد موضوع ارتقای بهداشت مناطق کم برخوردار است. آنچه در زابل مشاهده می‌شود تعداد تخت‌های بیمارستانی آن متناسب با رشد جمعیت نیست، یعنی به موازات نکات بهداشتی حتما باید درمان را برای مردم تامین کنیم.
وی گفت: در حوزه بهداشت علاوه بر پزشک، ماما، دارو، مکمل‌ها و... شاهد ارتقای برنامه ایمن سازی (واکسیناسیون) نیز هستیم و قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.
وزیر بهداشت همچنین گفت: مشکل تامین نیروی انسانی بیمارستان‌های زهک و هیرمند تا دو ماه آینده بر طرف خواهد شد و چنانچه این بیمارستانها مشکل فضا و ساختمان داشته باشند برای رفع آن باید برنامه‌ریزی کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha