شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 134460

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، با وارد نمودن ایرادهایی به لبنیات سنتی، به مردم توصیه نمود از لبنیات پاستوریزه استفاده کنند.

سلامت نیوز:  معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، با وارد نمودن ایرادهایی به لبنیات سنتی، به مردم توصیه نمود از لبنیات پاستوریزه استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سهیل اسکندری در پاسخ به سئوالی در خصوص تایید یا عدم تایید لبنیات سنتی و شیر فله ای، گفت: لبنیات سنتی مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست، زیرا فرآورده های نامبرده ابتدا باید تحت کنترل بوده و پس ازقرار گرفتن در معرض آزمون، سالم سازی شوند و این فعالیت ها الزاما باید با حضور مدیر فنی صورت پذیرد و پس از اخذ مجوز بهداشتی، مورد تایید سازمان غذا و دارو واقع شود. 
وی افزود: البته سازمان غذا و دارو تحت شرایط خاصی تعداد انگشت شماری از تولیدكنندگان آن هم در برخی شهرستان ها مثل زاهدان برای تولیدکنندگان سنتی، شناسه نظارت صادر نموده است.
اسكندری، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی را متولی نظارت بر لبنیات سنتی دانست و در پاسخ به سئوالی مبنی بر حد اعتماد به سلامت لبنیات سنتی، اظهار داشت: اگر بخواهیم نظر رسمی بدهیم لبنیات سنتی به هیچ وجه مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست چرا که محصول مورد تایید ما باید ضوابط  ما را هم رعایت کرده باشد وقتی نظر دهنده در این خصوص ارگان دیگریست بدیهی است که از نظر مولفه های ما مورد تایید نباشد.
معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، ادامه داد: متاسفانه یکی از دلایل اقبال مردم به لبنیات سنتی این است که تصور می كنند فقط لبنیات صنعتی دارای مواد افزودنی و نگه دارنده است و به لبنیات سنتی چیزی اضافه نمی شود، پس طبیعی و سالم ترهم هستند. در حالی كه این صحبت ها قطعا صحیح نیست و هر جا و در هر صنفی، انصاف و اخلاق حرفه ای وجود نداشته باشد تقلب قطعا در آن دیده خواهد شد بنابراین نه تنها در لبنیات سنتی هم احتمال افزودن نگهدارنده منتفی نیست بلکه بحث الودگی و انتقال بیماری در این فراورده ها محتمل تر است
وى به مصرف كنندگان لبنیات سنتی، توصیه نمود: به فرآورده های لبنی دارای مجوز بهداشتی سازمان غذا و دارو اعتماد نموده و با دقت در تاریخ تولید و انقضاء، صرفا این محصولات پاستوریزه را خریداری نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha