عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست با اشاره به سفر اعضای این فراکسیون به استان گلستان به منظور پیگیری مسائل مربوط به جنگل ابر، گفت: اعضای فراکسیون و مجلس با احداث جاده در جنگل ابر مخالف هستند.

سلامت نیوز: عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست با اشاره به سفر اعضای این فراکسیون به استان گلستان به منظور پیگیری مسائل مربوط به جنگل ابر، گفت: اعضای فراکسیون و مجلس با احداث جاده در جنگل ابر مخالف هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کمال‌الدین پیرموذن در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در پی امضای 151 نماینده به منظور اجرای طرح جاده ابر حد فاصل علی‌آباد تا شاهرود، فراکسیون محیط زیست این موضوع را در دستور کار قرار داده و در سفری آن را بررسی کرد.

عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست با بیان اینکه این سفر با دعوت استاندار و سازمان محیط زیست و نمایندگان استان گلستان انجام شده است، گفت: در این سفر رییس کمیسیون کشاورزی، تمام نمایندگان کمیسیون‌های ذیربط، کمیسیون عمران و اصل 90 حضور داشتند لذا پس از بازدید میدانی از جنگل ابر و سه جاده‌ای که وجود دارد و همچنین دغدغه‌های نمایندگان برای احداث جاده در مسیر این جنگل بررسی‌های لازم صورت گرفت.

پیرموذن خاطرنشان کرد: نهایتا نظر هیات رییسه فراکسیون این شد که وجبی از جنگل ابر برای احداث جاده مورد تخریب قرار نگیرد و اگر متولیان اصرار به احداث جاده دارند صرفا فقط می‌توانند از تونل استفاده کنند.

عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست با تاکید بر اینکه نگاه مسئولین کشور و این منطقه باید این باشد که اکوتوریسم به عنوان جایگاه تاثیرگذار جایگزین اقتصاد نفت نشود، گفت: فراکسیون محیط زیست نظر خود در مورد عدم احداث جاده در جنگل ابر را پس از بررسی‌های لازم به مسئولان استان و سازمان محیط زیست اعلام کرده است لذا به نظر می‌رسد پس از گشایش مالی و افزایش درآمد کشور می‌توانند در قالب احداث تونل با بها دادن به مسائل زیست محیطی این پروژه را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha