شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴

نیروی دریایی اندونزی توانست دم هواپیمای حادثه‌دیده ایرآسیا را پس از گذشت دو هفته از کف دریا بیرون بکشد.

سلامت نیوز: نیروی دریایی اندونزی توانست دم هواپیمای حادثه‌دیده ایرآسیا را پس از گذشت دو هفته از کف دریا بیرون بکشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  بی بی سی، طبق اعلام نیروهای دریایی اندونزی غواصان با استفاده از تجهیزات بادی توانستند دم هواپیمای ایرباس ای 320-200 را از کف دریا بیرون آورند. همچنین آنان در جستجوی جعبه سیاه هواپیمای ایرآسیای مالزی هستند که حاوی اطلاعات مربوط به پرواز است و معتقدند این جعبه سیاه از قسمت دم هواپیما جدا شده است.

هواپیمای پرواز QZ8501 در بیست و هشتم ماه دسامبر سال گذشته میلادی (2014) با 162 سرنشین و در وضعیت نامناسب جوی از رادار خارج شد. این هواپیما از شهر سورابایا اندونزی به سمت سنگاپور در حال پرواز بود. تاکنون اجساد 48 سرنشین این هواپیما پیدا شده است. نیروهای جستجوگر بر این باورند بیشتر بقایای مربوط به اجساد دیگر سرنشینان داخل بدنه هواپیما محبوس است که پیدا نشده است.

قسمت انتهایی هواپیمای ایرباس ای 320-200 روز چهارشنبه و با کمک یک زیر دریایی در عمق حدود 30 متری آب شناسایی شد. نیروهای جستجوگر در تلاش برای یافتن اجساد قربانیان این حادثه و بیرون آوردن آن‌ها از آب هستند اما وجود موج‌های بلند و وضعیت طوفانی جوی مانع از پیشرفت سریع عملیات می‌شود.

علت وقوع این حادثه دریایی مشخص نیست اما وضعیت نامناسب جوی و درخواست خلبان برای تغییر مسیر پیش از قطع شدن ارتباط می‌تواند تا حدودی روشن کننده دلیل آن باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha