رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر لزوم تغییر نگاه مردم و مطالبات آنها از پزشک خانواده تاکید کرد.

سلامت نیوزرییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر لزوم تغییر نگاه مردم و مطالبات آنها از پزشک خانواده تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر محمدهادی ایمانیه در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های سلامت در شهرستان سپیدان که با حضور قائم مقام وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی انجام شد، طرح تحول سلامت را دارای برکات بسیاری برای عرصه بهداشت و درمان کشور و بهبود خدمت رسانی به مردم دانست و حذف پدیده زیرمیزی را از جمله نکات قابل توجه و مطلوب این طرح خواند.
وی گفت: برنامه پزشک خانواده شهری نیز با ایجاد مراکز جامع سلامت به سمت سلامت محوری پیش می‌رود و مطالبات مردم از پزشک خانواده باید تغییر کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: باید از پزشک خانواده خود بخواهیم آموزش‌هایی به ما ارائه دهد که از ابتلا به بیماری‌ها دور بمانیم که این همان بحث پیشگیری است تا نیازمند مراحل درمانی نشویم.
ایمانیه با اشاره به تکمیل پروژه ساخت و بازسازی خانه‌های بهداشت استان فارس تا پایان سال جاری، گفت: برای هر خانه بهداشت به طور متوسط 70 میلیون تومان هزینه نیاز بوده و از این تعداد، 15 خانه بهداشت مربوط به شهرستان سپیدان است.
وی ضمن قدردانی از خیرینی که در این پروژه همراه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده‌اند، افزود: ورود خیرین سلامت به عرصه بهداشت، همچون درمان، قابل تقدیر است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه برای خرید دستگاه سیتی اسکن بیمارستان سپیدان، یک میلیارد و برای نصب آن نیز 200 میلیون تومان هزینه صرف شده است، اضافه کرد: همچنین تجهیزاتی به ارزش حدود 600 میلیون تومان برای شهرستان سپیدان در نظر گرفته شده که امیدواریم تا پایان سال جاری وارد عرصه خدمت رسانی به مردم این شهرستان شود.
در ادامه عنایت‌الله هاشمی، نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به همراهی‌های رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بهره‌برداری از این پروژه‌ها، فعال کردن مراکز آموزش عالی در شهرهای اطراف شهرهای بزرگ را از جمله برنامه‌های آینده در این زمینه عنوان کرد.
امام جمعه شهرستان سپیدان نیز در این مراسم با تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) سه چیز را بر اساس احادث و روایات، زینت و نیاز مسئولان دانست و گفت: این سه مولفه، صبر، سکوت و انتظار فرج است که انتظار فرج یعنی هر کسی در هر مسئولیتی، وظایف خود را به خوبی انجام دهد.
حجت الاسلام موسوی،افزود: من از طرف مردم، از وزیر بهداشت و تیم او تشکر می‌کنم که با ویژگی‌های مثبتی از جمله تلاشگری و اخلاص، فراجناحی عمل کرده‌اند.
وی فراجناحی عمل کردن در حوزه بهداشت و درمان را یک ضرورت دانست و از اجرای طرح تحول نظام سلامت که رضایتمندی مردم را به همراه داشته است، قدردانی کرد و طرح تحول نظام سلامت را موجب کمک به اقشار مستضعف جامعه خواند.
فرماندار سپیدان نیز گفت: اقدامات انجام شده در حوزه سلامت کشور، نقطه درخشانی در دولت تدبیر و امید است که موجب تغییر و تحول در حوزه سلامت کشور شده است.
صمدنژاد ابراز امیدواری کرد با تبدیل سپدان به یک منطقه علمی، رشته‌های بیشتری در مرکز آموزش عالی این شهرستان راه‌اندازی شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha