وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های زیرساختی حوزه بهداشت و درمان از جمله بیمارستان سازی و همچنین مشارکت در توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی کشور استقبال و حمایت می کند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های زیرساختی حوزه بهداشت و درمان از جمله بیمارستان سازی و همچنین مشارکت در توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی کشور استقبال و حمایت می کند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی در جلسه شورای اداری شهرستان قدس افزود: عملیات احداث پروژه بیمارستان 160 تختخوابی این شهرستان در دولت قبل آغاز شده و اعتبارهای اجرای آن نیز در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
وی به کمبود تخت بیمارستانی و تجهیزات درمانی قدس اشاره و تصریح کرد: این شهرستان با کمبود حدود 800 تخت بیمارستانی مواجه است که با اعتبارهای فعلی، نمی توان مشکلات و کمبودهای موجود در این حوزه را رفع کرد.
دکتر هاشمی افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت از جمله اقدام های مهم دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان است که اجرای آن موجب ارتقای سطح کیفی خدمات درمانی و بهداشتی و بهبود روند خدمات رسانی به مردم در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی شده است.
به گفته وی، افزایش تعداد پزشکان متخصص و حضور مستمر این پزشکان در مراکز درمانی، تامین و توسعه تجهیزات و امکانات مورد نیاز بهداشتی و درمانی و ارتقای سطح خدمات آزمایشگاهی و جراحی از جمله دستاوردهای مهم اجرای طرح تحول نظام سلامت است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمبود زیرساخت ها و امکانات در شهرستان قدس موجب شده تا این شهرستان کمترین بهره را از اجرای طرح تحول نظام سلامت ببرد.
وی با اشاره به اینکه دولت بدنبال رشد و رونق فعالیت های اقتصادی کشور است، گفت: یکی از راهکارهای موثر برای تحقق این مهم، استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی برای مشارکت و سرمایه گذاری در عرصه فعالیت های تولیدی و اقتصادی است.
لازم به ذکر است این جلسه با حضور نماینده یک شرکت اروپایی به منظور سرمایه گذاری برای ساخت بیمارستان 600 تختخوابی در شهرستان قدس برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha