روانشناسان تاکید دارند که با چند عادت ساده می‌توانید حال بد خود را به حال خوب تبدیل کنید.

با این 6 عادت ساده حال بد خود را به حال خوب تبدیل کنید

سلامت نیوز: روانشناسان تاکید دارند که با چند عادت ساده می‌توانید حال بد خود را به حال خوب تبدیل کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، شاد بودن را نمی‌توانید از کسی هدیه بگیرید بلکه خودتان باید برای دستیابی به آن تلاش کنید.

به گزارش هافینگتن پست، روانشناسان و مشاوران علوم رفتاری شش عادت ساده اما واقعا موثر را معرفی می‌کنند که انجام آنها در طول روز به شما کمک می‌کند حال خود را خوب کنید و با روحیه شاد و راضی روزگار بگذرانید:

- گوش کردن به صداهای طبیعت

تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا نشان داده است که گوش کردن به صداهای طبیعت حتی اگر ضبط شده باشند برای تنها سه دقیقه در روز، حتی پس از دیدن یک فیلم ناراحت‌کننده در خوب کردن حال فرد موثر است.

- لبخند زدن

یک لبخند ساده در صورتی که این لبخند هدفمند باشد می‌تواند تمام شرایط را برای شاد شدن شما فراهم کند. یافته‌های یک تحقیق صورت گرفته در دانشگاه میشیگان آمریکا نشان می‌دهد کسانی که با فکر کردن به تفکرات و رویدادهای مثبت لبخند می‌زنند، شادتر از کسانی هستند که بی‌دلیل لبخند می‌زنند؛ پس با یادآوری خاطرات مثبت می‌توانیم حال خود را بهتر کنیم.

- تمرکز روی شاد بودن

‌تلاش برای رسیدن به شادی شما را سریعتر به این هدف می‌رساند. یافته‌ها نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که به موسیقی شاد گوش می‌دهند و همزمان بر شاد بودنشان تمرکز می‌کنند، واقعا شاد می‌شوند.

- شاد کردن دیگران

حتی دادن یک هدیه کوچک موجب آرامش قلب و شادی شما می‌شود. تحقیقات ثابت کرده هزینه کردن برای دیگران (کم یا زیاد) شما را شادتر می‌کند. این شادی حتی بیشتر از زمانی است که شما برای خودتان هزینه می‌کنید.

- قرار گرفتن در برابر نورخورشید

اگرچه باید از پوست در مقابل اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنیم، اما این به معنای محروم کردن کامل خود از مزایای آفتاب نیست. بر اساس یک مطالعه انجام شده در آمریکا قرار نگرفتن در معرض نور خورشید به اندازه کافی می‌تواند موجب بی‌حوصلگی و بی‌حالی شود. یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید موجب کاهش علائم افسردگی و افزایش سطح ویتامین D بدن می‌شود.

- پیاده‌روی‌ با احساس شادی

پیاده روی موجب بهبود خلق و روحیه می‌شود و اگر آن را با حرکات دست، بازو و شانه همراه کنید موثرتر خواهد بود. در واقع راه رفتن به گونه‌ای که شما را شادتر و سرحال‌تر نشان می‌دهد در مقایسه با پیاده‌روی آرام و بی‌تفاوت، به حس خوشحالی شما می‌افزاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha