یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 134551

شلغم گیاهی با برگ‌های ناصاف، بریدگی زیاد به رنگ سبز و سفید، ریشه‌ آن غده‌ای و به شکل گرد و دراز به رنگ سفید با لکه‌های بنفش است.

برای رفع کم خونی شغلم بخورید

سلامت نیوز: شلغم گیاهی با برگ‌های ناصاف، بریدگی زیاد به رنگ سبز و سفید، ریشه‌ آن غده‌ای و به شکل گرد و دراز به رنگ سفید با لکه‌های بنفش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، میوه شلغم مانند غلافی دراز است که در هوای سرد بسیار خوب رشد می‌کند و شاید به همین دلیل است که در درمان بیماری‌های فصل سرد و ریوی به کار می‌رود.

از تمام قسمت‌های شلغم شامل غده شلغم، ریشه، برگ و دانه می‌توان استفاده کرد؛ چرا که از مواد موثر آن می‌توان به آب، سدیم، پتاسیم، آهن، پروتیین، فسفر، مواد چربی، مواد نشاسته‌ای، کلسیم و ویتامین هایB١، B٢، B٣ اشاره کرد که مواد موثر دارویی آن شامل ویتامین‌ها و املاح است.


شلغم مقوی و اشتهاآور است و سرفه را تسکین می‌دهد. آب شلغم قند خون را پایین می‌آورد. ضعف عصبی را درمان کرده و اسپرم را زیاد می‌کند. ترشی شلغم مقوی معده و روده و شلغم پخته بهترین دارو برای برونشیت است. برای پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی نیز چند شلغم می‌تواند مفید باشد.
شلغم برای آنهایی که غده تیروییدشان کم‌ترشح می‌کند مفید است و ترشحات تیرویید را زیاد می‌کندهمچنین برای رشد و نمو استخوان‌ها مفید است و به علت داشتن ویتامینB١، علاج کم‌خونی است. کسانی که حافظه ضعیف دارند شلغم بخورند. شب‌کوری را درمان می‌کند. خوردن آب شلغم درمان‌کننده جوش صورت است. اگر گلودرد دارید آب شلغم را قرقره کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha