یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 134552

سبزی ریحان نه‌تنها چاشنی خوبی برای طعم دادن به غذاست بلکه گیاهی باقدرت شفادهندگی بالاست که در فرهنگ‌های مختلف مورد استقبال قرارگرفته است. مصریان باستان آن را مقدس پنداشته، در هندوستان نماد مهمان‌نوازی است و در ایتالیا بیانگر عشق. امروزه خواص این سبزی برای بهداشت جسمی و نیز سلامت ذهنی بر همگان آشکار است.

سلامت نیوز:  سبزی ریحان نه‌تنها چاشنی خوبی برای طعم دادن به غذاست بلکه گیاهی باقدرت شفادهندگی بالاست که در فرهنگ‌های مختلف مورد استقبال قرارگرفته است. مصریان باستان آن را مقدس پنداشته، در هندوستان نماد مهمان‌نوازی است و در ایتالیا بیانگر عشق. امروزه خواص این سبزی برای بهداشت جسمی و نیز سلامت ذهنی بر همگان آشکار است.

به گزارش سلامانه، natural news در گزارش اخیر خود به چند مورد از این خواص پرداخته است:

کاهش استرس: مطالعات نشان داده است که فیتوکمیکال‌های موجود در ریحان نقش مهمی در پایین آوردن کورتیزول یا هورمون استرس و آرام کردن افراد دارد.


دفع مسمومیت کبد: ریحان به‌ویژه پس از خوردن یا نوشیدن زیاد گزینه مناسب و مؤثری برای سم‌زدایی کبد است. سس پستو که حاوی ریحان خردشده است به متعادل ساختن کارکرد کبد کمک می‌کند.


کاهش التهاب: ریحان از ترکیبات مشابه ماری جوآنای طبی برخوردار است که دردهای دخیل در مشکلات مرتبط با التهاب نظیر آرتروز و التهاب روده را تسکین می‌دهد.


مبارزه با سرطان: ازآنجایی‌که ریحان سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند گزینه مناسبی برای حفاظت از سلول‌ها و افزایش سلامت عمومی آن‌ها است.


بهبود کارکرد تنفس: ریحان حاوی سینامیک اسید است که نه‌تنها قند خون را تنظیم می‌کند و گردش خون را بهبود می‌بخشد بلکه نفس کشیدن را برای کسانی که با مشکلات تنفسی دست‌وپنجه نرم می‌کنند آسان‌تر می‌سازد.


تأمین آهن در طول قاعدگی: کمبود آهن یکی از نتایج قاعدگی در زنان است که ریحان می‌تواند گزینه مناسبی برای رفع آن باشد. حدود 2 فنجان برگ ریحان ریز شده یا یک قاشق غذاخوری برگ خشک آن 10 درصد آهن روزانه را تأمین می‌کند. می‌توانید در کنار آن از اسفناج هم استفاده کنید.


تقویت سلامت قلب: منیزیم موجود در سبزی ریحان آن را گزینه مناسبی برای آرام کردن دیوارهای عضلات و آسان‌تر ساختن جریان خون می‌سازد. درنتیجه ریتم نامنظم قلب کاهش می‌یابد. علاوه بر این ریحان از توانایی جلوگیری ساخت کلسترول برخوردار است که موجب کمتر رخ دادن سکته مغزی و حمله قلبی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha