رئیس کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس٬ از متوقف شدن طرح تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست به صورت مشروط خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس٬ از متوقف شدن طرح تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست به صورت مشروط خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ شهریور ماه امسال طرح تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست با امضای 22 نماینده مجلس به دلیل وضعیت بحرانی آتش سوزی وسیع جنگل ها، آلودگی هوا و رها شدن پسماندهای صنعتی در رودخانه ها به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد. این طرح در ابتدا به هیات رئیسه مجلس ارائه و قرار شد در کمیسیون تخصصی محیط زیست بررسی شود که ناکام ماند.

معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در پاسخ به این طرح تحقیق و تفحص گفت: مجلس وظایف خود از جمله طرح سوال را به خوبی انجام می‌دهد و باید پاسخگو باشیم. از مجلس می‌خواهیم که در خصوص رسیدگی به مسائل و مشکلات حاد محیط زیست که دولت گام‌های مؤثری تاکنون برداشته است، کمک کند.

اما موید حسینی صدر سخنگوی فراکسیون محیط زیست در مورد تحقیق و تفحص گفته بود: مشکل محیط زیست کشور فقط به هوا بسنده نمی شود،  در واقع نمی توانیم بگوییم مشکلات محیط زیست ما فقط در آلودگی هوا خلاصه می شود بلکه مشکلات متعددی داریم که این مشکلات موجب شده تا محیط زیست کشور بیمار باشد و وظایف سنگینی را پیش روی سازمان محیط زیست قرار داده است. جایگاه محیط زیست کشور نسبت به گذشته تنزل پیدا کرده، ما نباید اقدامی انجام دهیم که موجب شود جایگاه محیط زیست کشور تنزل پیدا کند و انتظار داریم که صدمات وارد شده جبران شود.

از طرفی این طرح مخالفانی حتی در خود فراکسیون محیط زیست داشت. کمال الدین پیرموذن در این مورد به خبرآنلاین گفته بود: مجلس باید از سازمان محیط زیست در دولت نهم و دهم تحقیق کند نه در دوره مسوولیت خانم ابتکار که فقط یک سال از آن گذشته است. دولت قبل حتی در قالب یک طرحی می خواستند قسمت هایی از پارک پردیسان را هم تخریب کنند.

حالا بعد از ماه ها بررسی، رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از متوقف شدن طرح تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست خبر داده است.

عباس رجایی به خانه ملت گفته: در این زمینه مقرر شد در ابتدا کارگروه‌های استانی با هدف بررسی مشکلات تشکیل و با لحاظ اولویت‌بندی به بررسی مشکلات محیط زیست در نقاط مختلف کشور بپردازند. طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست به صورت مشروط متوقف شد، این تصمیم به این معنی است که یکسری کارگروه‌ها برای بررسی مشکلات زیست محیطی استان‌های مختلف با لحاظ اولویت‌بندی تشکیل شده و برای مشکلات موجود راه‌حل اساسی پیدا کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه گزارش عملکرد کارگروه‌های مذکور در کمیسیون کشاورزی مجلس مورد بررسی واقع خواهد شد٬ گفت: اگر با تلاش کارگروه‌ها به نتیجه مطلوب تفحص‌کنندگان در زمینه رفع مشکلات استانی نائل نشویم تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست دوباره در دستور کار قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha