تصور کنید مقابل کشو لباس های خانگی خود ایستاده اید و قرار است راحت ترین لباس برای خواب را انتخاب کنید. به احتمال زیاد شما سراغ همان شلوار و بلوز محبوب همیشگی می روید، حتی اگر چند دست لباس نپوشیده و نو داشته باشید. در واقع اغلب افراد به برخی از لباس های خود وابستگی بیشتری دارند و دوست دارند هنگام خواب و استراحت از آنها استفاده کنند. اما مسئله اینجاست که لباس های محبوب پُر کاربرد ما چند وقت یک بار شسته می شوند؟

لباس ­هایتان را زود به زود بشویید تا به عفونت روده دچار نشوید!

سلامت نیوز: تصور کنید مقابل کشو لباس های خانگی خود ایستاده اید و قرار است راحت ترین لباس برای خواب را انتخاب کنید. به احتمال زیاد شما سراغ همان شلوار و بلوز محبوب همیشگی می روید، حتی اگر چند دست لباس نپوشیده و نو داشته باشید. در واقع اغلب افراد به برخی از لباس های خود وابستگی بیشتری دارند و دوست دارند هنگام خواب و استراحت از آنها استفاده کنند. اما مسئله اینجاست که لباس های محبوب پُر کاربرد ما چند وقت یک بار شسته می شوند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، آخرین تحقیقات انجام شده در بریتانیا نشان داده است، مردان به صورت متوسط هر دو هفته یک بار و زنان هر 17 روز یک بار لباس راحتی محبوب خود را می شویند. شاید به نظر نرسد اما همین سهل انگاری ساده می تواند تبعات بسیاری از جمله: ابتلا به انواع عفونت های پوستی، رشد باکتری ها و حتی التهاب مثانه به دنبال داشته باشد. به صورت طبیعی بر روی پوست و درون روده ما از میکروارگانیسم ها پُر است، نوعی موجود زنده که تا اگر به مناطق حساس بدن وارد نشوند خطری برای فرد ندارند.

اما این سلول ها اگر از روی پوست به لباس های ما منتقل شوند و مدت زمان زیادی آنجا باقی بمانند منجر به رشد باکتری ها و بروز عفونت در دستگاه ادرار می شوند. عفونت هایی که گاهی طول درمان سختی دارند و به راحتی با مصرف آنتی بیوتیک ها از بین نمی روند. طبیعی است که آسیب پذیری زنان نسبت به مردان در این موضوع بیشتر از سایرین است، با این حال توجه چندانی نسبت به شستن لباس های راحتی و خانگی خود نشان نمی دهند. از طرف دیگر مردان اغلب احساس می کنند که شستن مداوم شلوارهای خانگی لزومی ندارند، آنها استدلال می کنند تنها چند ساعت پیش از خواب شلوار خود را می پوشند بنابراین دلیلی ندارد در طول هفته شسته شود.

توجه داشته باشید زمانی که شما پس از مدت زمانی طولانی لباس خانه خود را می شویید میکروب های آن را به سایر لباس ها انتقال می دهید و با این کار احتمال ابتلا شما به انواع عفونت ها بیشتر و بیشتر می شود. بنابراین سعی کنید لباس های این چنینی خود را جدا از سایر لباس ها بشویید تا از خطر دچار شدن به بیماری های روده و مثانه جلوگیری کنید. دیگر نکته قابل توجه اینجاست که یک شست و شوی معمولی میکروب ها را از لباس های خانگی که به مدت زمان طولانی شسته نشده اند جدا نمی کند، پس برای حفظ سلامت خودتان لباس های خواب و راحتی خود را حداقل دو بار در هفته بشویید.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha