دبیر ستاد کشوری نظارت بر تعرفه‌های پزشکی با اشاره به ستادهای تشکیل شده در استان‌ها به‌منظور نظارت بر تعرفه‌های پزشکی گفت: بیش از ۹۰درصد تماس‌های سامانه ۱۶۹۰، درخصوص اطلاع از تعرفه‌های مصوب بوده است.

سلامت نیوز: دبیر ستاد کشوری نظارت بر تعرفه‌های پزشکی با اشاره به ستادهای تشکیل شده در استان‌ها به‌منظور نظارت بر تعرفه‌های پزشکی گفت: بیش از ۹۰درصد تماس‌های سامانه ۱۶۹۰، درخصوص اطلاع از تعرفه‌های مصوب بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، دكتر محمد جهانگیری افزود: 5درصد شكایات تعرفه‌ای مربوط به قبل از 15آبان‌ماه بوده كه به‌طور فعال به آنها رسیدگی نخواهد شد و از روند قبلی برای بررسی آنها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینكه شكایات ثبت شده در این سامانه به‌علت عدم‌اطلاع بیماران از تعرفه‌های روند افزایشی داشته است، تصریح كرد: به جز 2مورد كه به اثبات هم نرسیده، شكایت متقنی تاكنون در سامانه ثبت نشده، اما تماس‌ها همچنان فعال است.

جهانگیری به طرح مشكلات جامعه پزشكی در این سامانه اشاره كرد و ادامه داد: اگر انحرافی در اجرای تعرفه‌ها چه از سوی خود مجریان(مؤسسات)، بیمه‌ها و یا حتی اجحاف و موارد خاصی برای پرداخت حق الزحمه‌ها و مطالبات بحق خود پزشكان باشد، می‌توانند با این سامانه به‌صورت تلفنی یا الكترونیكی مطرح كنند.

وی همچنین خبر محرومیت دائمی برای 5پزشك كه چند روز پیش در رسانه‌ها منتشر شده بود را تكذیب كرد و گفت: در فرایند بررسی تماس‌های گرفته شده با سامانه ثبت شكایات تعرفه‌ای 1690، حكم صادره برای 5متخلف، محرومیت 3ماهه از طبابت است كه البته این احكام نیز قابل تجدید نظر در هیأت‌های تجدیدنظر است. در هیچ كجا در حكم اولیه هم محرومیت دائمی برای متخلف صادر نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha