رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه ایران با اشاره به تشکیل معاونت پرستاری و طب سنتی در دولت قبل گفت: در همان زمان وزارت بهداشت از پذیرش درخواست تشکیل معاونت توانبخشی امتناع کرد.

توانبخشی حتی یک دفتر هم در وزارت بهداشت ندارد

سلامت نیوز:رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه ایران با اشاره به تشکیل معاونت پرستاری و طب سنتی در دولت قبل گفت: در همان زمان وزارت بهداشت از پذیرش درخواست تشکیل معاونت توانبخشی امتناع کرد.

اسماعیل ابراهیمی رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه ایران در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در دولت قبل چندین بار در جلساتی که با وزیر بهداشت وقت داشتیم لزوم تأسیس معاونت توانبخشی را در این وزارتخانه یادآور شدیم اما مسئولان نپذیرفتند و اعلام کردند که سیاست وزارت بهداشت کوچک کردن بدنه این وزارتخانه است اما بعداً در زمان وزیر بعدی دو معاونت پرستاری و طب سنتی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: این تصمیم در حالی اتخاذ شد که درخواست تشکیل معاونت توانبخشی قبل از آنها ارائه شده بود و میزان گستردگی و تعداد فارغ التحصیلان رشته توانبخشی با طب سنتی قابل مقایسه نیست و هنوز حتی یک دوره فارغ التحصیل طب سنتی در کشور نداریم. اما توانبخشی به این همه قدمت هنوز حتی دفتر هم در وزارت بهداشت ندارد.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران تأکید کرد: خدمت و قدمت توانبخشی بسیار بیشتر از بخش‌هایی است که برای آنها معاونت ایجاد شده است ضمن اینکه با وجود تعداد بالای متخصصان و در بر گیری رشته توانبخشی ایجاد معاونت توانبخشی می‌تواند عاملی برای روشن‌تر شدن راهبرد و روتین شدن کارها باشد.

وی افزود: معاونت توانبخشی در وزارت بهداشت می‌تواند جایگاه ویژه توانبخشی را در نظام سلامت بهتر تبیین و بازبینی کند. ما از تشکیل معاونت توانبخشی حمایت قاطع می‌کنیم چرا که اکنون حدود 14 رشته توانبخشی داریم که از توانبخشی روان آغاز شده و تا توانبخشی سالمندان را شامل می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha