بر اثر بارش‌های زمستانی راه ارتباطی بیش از هزار روستا بسته شد.

سلامت نیوز: بر اثر بارش‌های زمستانی راه ارتباطی بیش از هزار روستا بسته شد.

به گزارش روزنامه آرمان، آنطور که روز گذشته منابع خبری اعلام کردند راه ارتباطی بیش از یک‌هزار روستا در استان‌های آذربایجان‌غربی، شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان بر اثر بارش برف و کولاک بسته شد. به گزارش آرمان و به نقل از پایگاه خبری پلیس با ورود سامانه بارشی به کشور، برف و باران، بیشتر مناطق کشور را فرا گرفته و باعث بسته شدن راه‌های ارتباطی دهها شهر و روستا شده است. براساس این گزارش بر اثر برف و کولاک، راه ارتباطی هشت روستا در پشت کوه شهرستان فریدونشهر استان اصفهان مسدود شد. راه ارتباطی 60 روستا در شهرستان‌های سقز، دیواندره، قروه، مریوان و 36 روستا در آذربایجان غربی بر اثر بارش برف سنگین و کولاک شدید بسته شده است و راهداران با تمام تلاش مشغول بازگشایی مسیرهای مسدود شده، هستند. این گزارش درعین حال افزود: راه ارتباطی بسته شده براثر برف و کولاک 64 روستا در استان اردبیل در زمان حاضر بازگشایی شده است.

گزارش‌ها حاکی است که در برخی مناطق روستایی استان کردستان بیش از یک‌ونیم متر برف باریده است. ضمن اینکه بارش برف در گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد سبب کندی تردد شده است. براساس این گزارش، بیش از 200 خودروی گرفتار در برف از شب  جمعه تا روز شنبه در شهرستان خلخال نجات یافتند. از طرف دیگر، هواشناسی چهارمحال و بختیاری درباره بارش برف، وقوع کولاک و وزش شدید باد در این استان هشدار داد. پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از هموطنان خواست برای تردد درمحورهای کوهستانی و برف‌گیر، حتما تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. همزمان جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا از امدادرسانی کارکنان پلیس راه به حدود ۱۵۰۰ خودرو مانده در برف خبر داد.

به گزارش سایت راهور، صمد اسفندیاری همچنین از برخورد یک دستگاه اتوبوس بنز با یک دستگاه کامیون در کیلومتر ۲۹ محور سراب– تبریز خبر داد و گفت: متاسفانه در این حادثه که به دلیل انحراف به چپ کامیون رخ داد ۲ نفر کشته و ۶ نفر مجروح شدند. او افزود: برابر آخرین اخبار دریافتی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد- فارس و کرمانشاه (اکثر محور‌ها)، البرز (کرج- چالوس) مازندران (محور هراز) آذربایجان‌شرقی (محورهای مرند صوفیان، مراغه، آذرشهر و بناب) آذربایجان‌غربی (محورهای شاهین‌دژ و سردشت) بارش برف گزارش گردیده است. سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند. معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل هم از امدادرسانی به ۲۳ خودروی گرفتار شده در برف و کولاک طی بارش‌های اخیر در محورهای این استان خبر داد. حسن صادقی تصریح کرد: نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل با دریافت گزارشاتی مبنی بر گرفتاری این افراد، به کمک آنها شتافتند. همچنین روز گذشته مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: پرواز نوبت بعدازظهر شرکت هواپیمایی آسمان از مبدا تهران به مقصد ایلام و بالعکس به‌دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش برف انجام نشد. ایرنا نوشت؛ مجتبی بیاتی اظهار کرد: این پرواز قرار بود ساعت 13 و 30 دقیقه از مبدا تهران و 14 و 45 دقیقه از مبدا ایلام انجام شود که به دلیل شرایط آب و هوایی لغو شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha