سلامت نیوز:اولین جلسه شورای سیاستگذاری طب ایرانی - اسلامی صبح امروز به ریاست وزیر بهداشت، و با حضور اعضای این شورا تشكیل شد.


به گزارش مهر، دكتر سید حسن هاشمی در این جلسه با تاكید بر ضرورت احیای طب سنتی ایرانی گفت: امیدواریم این رشته از محجوریت خارج شود و در این دوره تغییر جدی به لحاظ كمی و كیفی در این حوزه ایجاد شود و شاهد ارتقای جایگاه طب سنتی باشیم.

وزیر بهداشت در ادامه بر ضرورت تغییر مقطع رشته طب سنتی ایرانی از دكترای تخصصی (PhD) به دستیاری بالینی تاكید كرد و در ادامه گفت: در این صورت خدمات بالینی بهتر ارائه خواهد شد و زمینه جهت جذب نفرات برتر آزمون دستیاری و یا رتبه‌های برتر دانشجویان پزشكی در این رشته فراهم می‌شود.

هاشمی در ادامه افزود: بهتر است داروخانه‌هایی نیز برای ارائه فرآورده‌های طبیعی راه‌اندازی و آماده گردد.

وی، ارتقای جایگاه طب سنتی ایرانی – اسلامی را جزء سیاست‌های كلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری عنوان كرد و اظهار امیدواری كرد اقدامات شورای سیاستگذاری طب سنتی باعث پشت سر گذاشتن دوره فترت این حوزه شود و قدم‌ها و گام‌های موثری در راستای گسترش كمی و كیفی طب ایرانی برداشته شود.

بنابراین گزارش در ادامه جلسه دكتر محمود خدادوست معاون طب سنتی وزارت بهداشت و دبیر این شورا گزارشی از وضعیت موجود دانشكده‌ها و رشته‌های مرتبط طب ایرانی در كشور ارائه داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha