رئیس سازمان غذا و دارو گفت: الکترونیکی شدن نسخه‌های داروی پزشکان تاکنون به صورت قطعی در دو شهر ساوه و جهرم انجام شده و امیدواریم تا پایان سال در دو تا سه شهر دیگر نیز عملیاتی شود، دلیل طولانی شدن اجرای این برنامه، ضعف زیرساخت‌های الکترونیکی آن است.

۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای الکترونیکی شدن نسخه پزشکان

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو گفت: الکترونیکی شدن نسخه‌های داروی پزشکان تاکنون به صورت قطعی در دو شهر ساوه و جهرم انجام شده و امیدواریم تا پایان سال در دو تا سه شهر دیگر نیز عملیاتی شود، دلیل طولانی شدن اجرای این برنامه، ضعف زیرساخت‌های الکترونیکی آن است.

رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس گفت: الکترونیکی شدن نسخه های پزشکان جلوی قاچاق را می‌گیرد، این کار بزرگی است و قول داده بودیم که امسال در 2 تا 3 شهر کشور پایلوت شود.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم این برنامه را عملیاتی کنیم و تا پایان سال به اجرا درآوریم. هم‌اکنون این طرح در شهرهای ساوه و جهرم اجرا شده است و 2 تا 3 شهر دیگر در برنامه خود داریم که هنوز نهایی نشده‌اند.

دیناروند دلیل عملیاتی نشدن الکترونیکی شدن نسخ را اینگونه اعلام کرد، این برنامه فقط یک نرم‌افزار نیست که تهیه شود و پزشکان از آن استفاده کنند، بلکه تمام فرایندهای حوزه سلامت را شامل شده، به همین دلیل به زیرساخت الکترونیکی نیاز دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در واقع با اجرای این طرح زمانی که پزشکی نسخه‌ای می‌پیچد، توسط نرم‌افزار باید انجام شود و در دیتابیس دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت جمع‌آوری شده و به بیمه‌ها و داروخانه‌ها منتقل شود.

وی ادامه داد: ثبت شدن تمام این عملیات کار بزرگ و سختی است و حتماً باید در ابتدا به صورت پایلوت انجام شود و چنانچه روش‌های انجام‌شده مشکلات کمتری داشتند، استانی می‌شوند و پس از یک سال پایلوت کشوری آن انجام خواهد گرفت.

دیناروند افزود: الکترونیکی شدن نسخ پزشکی، صرفه‌جویی عظیمی را برای بیمه‌ها و نظام سلامت خواهد داشت و تاکنون برای پایلوت این برنامه اعتباری که پیش‌بینی شده، تأمین شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اما زمانی که این برنامه سراسری اجرا شود باید اعتبارات آن دیده شود که به نظر می‌رسد زیرساخت‌های سنگینی نیاز داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود حدود 300 تا 400 میلیارد تومان اعتبار بخواهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha