کمردرد را باید در زمره بیماری‌هایی طبقه ‌بندی کرد که اغلب با درمان‌های غیرجراحی بهبود پیدا می‌کند و تنها 2 درصد ازآنها به جراحی نیاز دارد. به اعتقاد متخصصان، جراحی نابجا می‌تواند موجب مزمن شدن عارضه و ناتوانی بیمار می‌شود.

سلامت نیوز: کمردرد را باید در زمره بیماری‌هایی طبقه ‌بندی کرد که اغلب با درمان‌های غیرجراحی بهبود پیدا می‌کند و تنها 2 درصد ازآنها به جراحی نیاز دارد. به اعتقاد متخصصان،  جراحی نابجا می‌تواند موجب مزمن شدن عارضه و ناتوانی بیمار می‌شود.


به گزارش روزنامه ایران، در این باره دکتر «علیرضا مقتدری»، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی می‌گوید: برای بیماران مبتلا به کمر درد، اگر بیمار در یک برنامه طب فیزیکی و توانبخشی بهبود نیابد معمولاً متخصصان جراحی را به عنوان گزینه بعدی به بیمار توصیه می‌کنند. این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی همچنین در پاسخ به سؤالات متداول خوانندگان درباره جراحی کمر‌درد می‌گوید: در مطالعات متعدد دیده شده اگر تنگی‌کانال نخاعی با تأخیر عمل شود تفاوتی با عمل زودرس آن ندارد. همچنین این نکته که بیرون زدگی شدید دیسک، باید عمل شود نیز رد شده و بستگی به شدت فشار روی عصب دارد.


 پس چه زمانی بیمار مبتلا به کمر درد به جراحی نیاز دارد؟
در درد شدید که حداقل سه هفته به درمان‌های غیرجراحی (طب فیزیکی و توانبخشی) پاسخ ندهد. ضعف عضلانی یا بی‌حسی که پیشرفت نماید یا در نوار عصب و عضله بد‌تر شود. همچنین وجود علائم ادراری مثل گیر کردن ادرار یا بی‌حسی و گزگز در ناحیه دستگاه تناسلی سبب می‌شود تا پزشکان، جراحی را به بیمار
 توصیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha