یک فوق‌تخصص قلب و عروق گفت: تغییر در شیوه زندگی مردم یکی از عوامل مهم در افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی است که باید تمهیدات ویژه‌ای در این راستا اندیشیده شود.

سلامت نیوز: یک فوق‌تخصص قلب و عروق گفت: تغییر در شیوه زندگی مردم یکی از عوامل مهم در افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی است که باید تمهیدات ویژه‌ای در این راستا اندیشیده شود.

دکتر حسن آهنگر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص بیماری‌های قلبی، اظهار کرد: بیماری‌های قلبی در حال حاضر با توجه به سبک زندگی رو به افزایش است، به ‌طوری ‌که گفته می‌شود تا سال 2020 شایع‌ترین علت مرگ ‌و میر در دنیا به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی خواهد بود به همین جهت مردم نباید نسبت به این مسائل بی‌تفاوت باشند.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر خود بیماری‌ها تظاهرات بیماری‌های قلبی هم افزایش یافته است که از جمله آن‌ها می‌توان به وزن زیاد، فشارخون بالا، استرس و غذاهای نامناسب اشاره کرد. این عوامل خطر باید خطر جدی گرفته شوند تا فرد کمتر دچار شرایط حاد شود. به همین دلیل باید فاکتورهای خطر شناسایی شده و عوامل زمینه‌ساز آن مانند فشارخون، مصرف دخانیات و ... کنترل شوند تا احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی کم شود.

این فوق‌تخصص با اشاره به علائم بیماری‌های قلبی، تصریح کرد: آگاهی دادن به مردم نسبت به علائم بیماری از ضروریات است، این علایم شامل درد قفسه سینه، تپش قلب و ... است و نباید به این علائم بی‌توجه بود. همچنین برای درمان نباید تاخیر داشت. اگر علائم به ‌صورت حاد بود حتما باید به پزشک مراجعه شود. اگر عوامل در حد هشدار نیز باشد باید هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه شود. در مجموع سن ابتلا به بیماری‌های قلبی کاهش ‌یافته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha