دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران هشدار داد:‌ متقاضیان برای عمل جراحی زیبایی به افراد غیر متخصص و غیر پزشک مراجعه نکنند.

دکتر مجید لاهوتی در یک نشست مطبوعاتی اظهارداشت:‌ متاسفانه اعمال پلاستیک و زییایی مورد هجوم افراد غیر پزشک و غیر متخصص که آرایشگران و پزشکان عمومی نیز از جمله آنها هستند قرار گرفته است.
لاهوتی به عنوان مثال به تزریق "بوتاکس"‌ (Butolinum Toxin) در برخی آرایشگاه ها اشاره کرد و گفت:‌ این در حالی است که تزریق بوتاکس (تزریقی که برای رفع موقت چین و چروک های صورت انجام می شود)، باید خیلی با احتیاط و توسط یک متخصص انجام شود و جای آن در آرایشگاه و توسط یک فرد غیر پزشک متخصص نیست.
وی با بیان اینکه متاسفانه تعدادی تحت تاثیر تبلیغات افراد سودجو قرار می گیرند، افزود:‌ اعمال این افراد غیرمتخصص برای زیبایی، در برخی مواقع باعث بروز عوارض جبران ناپذیری می شود.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و جراحی، گفت:‌ گاهی افرادی که برای اعمال زیبایی به غیر متخصصان مراجعه می کنند چنان دچار عوارض می شوند، که به هنگام مراجعه به متخصص زیبایی و پلاستیک برای ترمیم ضایعه و عوارض، دیگر کار از کار گذشته و نمی توان برای آن بیمار کاری کرد.
وی همچنین اظهارداشت: در زمان حاضر در کمیسیون های پزشکی قانونی پرونده هایی از موارد یاد شده ، کم نبوده و مداخله افراد غیر متخصص در امر زیبایی باعث بدنامی جامعه پزشکی شده است .
دکتر "محمود رزاقی" فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و دبیر علمی کنگره شیوه های نو در جراحی پلاستیک صورت نیز گفت:‌ جای تعجب است، برخی افراد موقع انجام اموری عادی همچون لباس خریدن از چند نفر، نظرخواهی می کنند اما برای عمل جراحی پلاستیک و زیبایی تحقیق و بررسی لازم را نکرده و عضو خود را به افراد غیر متخصص همچون آرایشگران و یا حتی پزشکان غیر متخصص می سپارند.
رزاقی اظهارداشت:‌ یک جراح پلاستیک و زیبایی قبل از هر عمل جراحی به عنوان مثال برای عمل جراحی در عضوی از صورت در وهله نخست ظاهر آن عضو را بررسی کرده و ملاک های علمی را لحاظ می کند.
وی گفت: ممکن است برخی بخواهند که عضوی ازصورت مثل بینی را عمل کنند اما ممکن است از نظر یک جراح پلاستیک و زیبایی آن عضو بسیار با صورت آن فرد متناسب باشد و دلیلی بر عمل جراحی نباشد.
دکتر "کمال فروتن"‌ رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران نیز در این نشست گفت: ‌زیبایی را همه می پسندند و دوست دارند اما اگر کسی به امر زییایی بیش از حد توجه کند به یک بیماری دچار شده است.
وی در خصوص عمل بینی به عنوان بیشترین میزان جراحی های زیبایی در کشور گفت: این نوع عمل در جامعه فعلی کشور جا افتاده است و مردم، دیگر مثل قدیم از این عمل نمی ترسند و می بینند که برای زیباتر شدن مشکلی ندارند و جامعه نیز این موضوع را جا انداخته است.
وی در عین حال بر این موضوع تاکید کرد که یک جراح زیبایی، ‌بینی کوچک را زیبا نمی داند بلکه بینی زیبا از نظر جراح یاد شده آن بینی ای است که با کل صورت، متناسب باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha