رییس بخش کلیه بیمارستان لبافی نژاد گفت : استعمال سیگار توسط بازیگران در سریال های تلویزیونی به هنگام عصبانیت و پرخاشگری بدترین نوع تبلیغ به مخاطب است ، تبلیغی که یکی ازعوارض آن افزایش سرطان مثانه درمیان افراد سیگاری است.

دکتر ناصر سیم فروش در گفت و گو با ایرنا افزود: باید مسوولان در این زمینه برنامه ریزیهای عملی را اتخاذ کنند زیرا سرطان مثانه از شایعترین بیماریهای ارولوژی است.
این متخصص ارولوژی با بیان اینکه در بیمارستان لبافی نژاد در هفته دو الی سه عمل جراحی سرطان مثانه انجام می شود که بسیار پرهزینه و گران است افزود: البته بسیاری از پزشکان فردی که سرطان مثانه داشته باشد را جراحی نمی کنند زیرا علاوه بر پر هزینه بودن بسیار وقت گیرو صعب العلاج است .
سیم فروش به عنوان یک پزشک از مردم خواست تا سیگار و تریاک نکشند زیرا طول عمر بیماران مبتلا به سرطان مثانه کم بوده و کیفیت زندگی آنان پایین است .
وی در ادامه شایعترین دلیل اصلی بیماریهای کلیه را وجود سنگها دانست و گفت :کم خوردن آب مهمترین دلیل بوجود آمدن سنگ کلیه است به همین خاطر باید هر دو ساعت آب خورد و جوانان و میانسالان توجه بیشتری به مصرف آب کنند زیرا وقتی ادرار غلیظ تر شود سنگ کلیه بوجود می آید.
سیم فروش افزود: اگر بخواهیم زندگی و کلیه سالم داشته باشیم لازم است نوزادان در دوهفته اول ختنه شوند (زیرا عفونت های ادراری در نوزادانی که ختنه نشده اند 20برابر است)،
سونوگرافی دوران حاملگی برای پیشگیری از بیماریهای مرتبط با کلیه به موقع انجام و از مصرف سیگار و تریاک خودداری شود.
وی با بیان اینکه آب بهترین نوشیدنی است گفت: هر دو ساعت یکبار و اواسط شب دو لیوان آب بخورید.
وی همچینین توصیه کرد: ورزش کنید،پرخوری نکنید زیرا بیشترین مرگ و میر دنیا به علت بد غذا خوردن و استفاده از غذاهای آماده ،چربی ها ،سرخ کردنی های مکرر و غذای پرگوشت بوده و درواقع غذاهای سالم خانه بهترین راه پیشگیری از بیماریها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha