مگر مهمانداران نباید آموزشهایی برای کنترل چنین بحرانهایی ببینند؟ چرا در این درگیری اینقدر منفعلانه عمل کردند؟ مگر در هر پرواز نباید یک نفر مسئول امنیتی در هواپیما باشد؟ این فرد کجا بود و اصولاً چه موقع باید وارد عمل می شد؟ آیا تبدیل هواپیما به یک اتوبوس بین روستایی و ایجاد ناراحتی شدید در مسافران شامل تعاریف امنیتی نمی شود؟ اصلاً کسی در هواپیما بود؟

سلامت نیوز:مگر مهمانداران نباید آموزشهایی برای کنترل چنین بحرانهایی ببینند؟ چرا در این درگیری اینقدر منفعلانه عمل کردند؟ مگر در هر پرواز نباید یک نفر مسئول امنیتی در هواپیما باشد؟ این فرد کجا بود و اصولاً چه موقع باید وارد عمل می شد؟ آیا تبدیل هواپیما به یک اتوبوس بین روستایی و ایجاد ناراحتی شدید در مسافران شامل تعاریف امنیتی نمی شود؟ اصلاً کسی در هواپیما بود؟


به گزارش سلامت نیوز، سایت انتخاب نوشت: یکی از بینندگان سایت با ارسال مطلبی آورده است : روز هشتم ژانویه ساعت 17 قرار بود با پرواز EP0551 شرکت هواپیمایی آسمان از ایروان به ایران برگردم. طبق قوانین ساعت 14 خود را به فرودگاه رساندم امّا تا ساعت 30 : 15 کسی برای تحویل بار مسافران نیامد! و وقتی هم آمد اعلام کرد پرواز یک ساعت تأخیر خواهد داشت. به هر حال به توصیه کارمند شرکت ساعت 17 از بخشهای کنترل عبور کرده و به گیت مورد نظر رفتیم. بعد از مدتی کارمند شرکت اعلام کرد هواپیما در ایران خراب شده و پرواز لغو شده است. مسافران را بعد از تشریفات قانونی دوباره به قسمت پروازهای خروجی برده و یک شام دم دستی که در خود ایروان با 5000 تومان قابل خرید بود به آنها دادند. این بار اعلام شد پرواز لغو نشده و ساعت 20 پرواز می کنیم.

کمی بعد کارمند شرکت ناپدید شد و مسافران ماندند و یک تابلوی اعلانات پرواز که هر لحظه تغییر می کرد و پرواز نیم ساعت نیم ساعت عقب می افتاد. نهایتاً هواپیمای جایگزین شده ساعت 45 : 23 یعنی با حدود 7 ساعت تأخیر به راه افتاد و کارمند شرکت که البته جوان مؤدبی هم بود یک عذرخواهی ساده از مسافران کرد. تا اینجا _ظاهراً _ ً در پروازهای ایرانی خیلی عجیب نیست!!؟ مشکل اصلی آنجا شروع شد که چند جوان ایرانی که شدیداً ناراضی و خسته بودند درست قبل از پرواز دمی به خمره زدند و حتّی با تذکر جدی حراست فرودگاه مواجه شدند. این جوانها بعد از سوار شدن به هواپیما به شدت غیر قابل کنترل و عصبانی بودند. خود من به دو تن از خدمه پرواز تذکر دادم این جوانها حالت طبیعی ندارند و بهتر است به جای خوش آمدگویی و وقت گذرانی سریعتر پرواز کنند که البته کسی گوش نکرد. خوش آمدگویی مهمانداران در ورود به هواپیما و عذرخواهی نیم بند آنها جوانها را بیشتر عصبانی کرد و باعث درگیری لفظی یکی از آنها با مهمانداران شد. بعد از بلند شدن هواپیما جوانها برای زن جوانی که همراه پدر یا پدربزرگش بود ایجاد مزاحمت کردند و حتی بعد از اینکه آنها چند ردیف جلوتر نشستند با خواندن ترانه های مستهجن به آزار روانی خود ادامه دادند. چند مسافر اعتراضهایی کردند و جوانها به جای قطع کردن خواندن خود ترانه های انقلابی را به مسخره گرفته و دوباره بعد از مدتی مستهجن خوانی را با صدای بلند ادامه دادند.

مهمانداران هواپیما هیچ عکس العملی انجام نمی دادند. پیرمردی ارمنی که همراه همسرش جلوی جوانها نشسته بود با عصبانیت بلند شده و به طرف آنها رفت و با عصبانیت فراوان اعتراض کرد. جوانها هم با شدت به او فحش می دادند. مهمانداران هیچ عکس العملی نشان نمی دادند. پیرمرد به طرف آنها رفت و اعتراض کرد و تازه مهمانداران برای وساطت بلند شدند. بالاخره یکی از جوانها که ظاهراً عاقل تر بود از پیرمرد عذرخواهی کرد و جوانها هم چند ردیف به عقب تر رفتند. دو نفر از مهمانداران را آرام صدا کردم و پیشنهاد کردم به این جوانها چای بدهند تا هم اعصابشان بهتر شود و هم غلظت خونشان پائین بیاید و مهمانداران به جای جوانها به پیرمرد ارمنی چای دادند!!! به هر حال خدا را شکر سلامت فرود آمدیم. حال از مسئولین کشوری چند سئوال دارم و امیدوارم کسی پیگیری کند:

1- بالاخره این قصه غصه دار تأخیر در پروازها و عدم رعایت حق مسافران کی تمام می شود؟ تا کی باید بگذاریم شرکتهای هواپیمایی مثل آسمان با این کارها باعث وهن جمهوری اسلامی شوند؟ من وقتی از خانمی ارمنی شنیدم که در فرودگاه مورد تمسخر کارکنان فرودگاه ایروان قرار گرفته ایم و اینکه چطور کشوری به بزرگی ایران نمی تواند یک هواپیما برای برگرداندن مسافرانش اختصاص دهد شرمنده شدم.

2- اگر خشم این جوانها ادامه می یافت و مثلاً وارد کابین خلبان می شدند و باعث اتفاقات دیگری می شدند چه کسی پاسخگو بود؟

3- مگر مهمانداران نباید آموزشهایی برای کنترل چنین بحرانهایی ببینند؟ چرا در این درگیری اینقدر منفعلانه عمل کردند؟

4- مگر در هر پرواز نباید یک نفر مسئول امنیتی در هواپیما باشد؟ این فرد کجا بود و اصولاً چه موقع باید وارد عمل می شد؟ آیا تبدیل هواپیما به یک اتوبوس بین روستایی و ایجاد ناراحتی شدید در مسافران شامل تعاریف امنیتی نمی شود؟ اصلاً کسی در هواپیما بود؟

5- چرا حتی برای اعلام تأخیر با اعصاب مردم بازی می کنند؟ اگر از همان اول اعلام می شد هواپیما 7 ساعت تأخیر دارد این جوانها به داخل شهر بر می گشتند و خود را به نوعی سرگرم می کردند. این انتظار و تعویق لحظه به لحظه پرواز مهمترین دلیل عصبانیت جوانها و البته سایر مسافران بود.

6- من دو روز صبر کردم که مسئولین هواپیمایی آسمان لاأقل تلفن زده و عذرخواهی کنند اما مثل اینکه تمدن در ذهن آنها واژه ای نا آشنا است و برای همین بالأخره تصمیم گرفتم این جریان را برای رسانه ها بنویسم. آیا کسی هست حق این مسافران را بگیرد؟ راستش من دیگر هیچ گاه با هواپیمایی آسمان پرواز نخواهم کرد چون مسئولین این شرکت ثابت کرده اند مسافر برای آنها هیچ ارزشی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    این شخص مسافر رو بگید بکار بردن جمله اتوبوس بین روستایی رو برای خودش بکار ببره چون خدارو شکر تو روستاهای ما افراد باشعور بهتر از مردم کلانشهر ها ادب و احترام می فهمند .