پرستاران از میزان دستمزد خود ناراضی و خواستار لحاظ شدن سختی کار در شغلشان هستند.

تفاوت حقوق پرستار و پزشک  از کجا تا کجا؟

سلامت نیوز: پرستاران از میزان دستمزد خود ناراضی و خواستار لحاظ شدن سختی کار در شغلشان هستند.

به گزارش سلامت نیوز، نامه نیوز نوشت: در همین زمینه، رئیس کل سازمان نظام پرستاری از اختلاف ۱۰۰ تا ۳۰۰ برابری حقوق پرستاران با پزشکان انتقاد کرده و با بررسی آمار اختلاف درآمد پزشکان و پرستاران 60 کشور در دنیا می گوید«در آمریکا دریافتی پزشک 3 برابر پرستار، در استرالیا 2.6 برابر، در فرانسه 1.5 برابر، در عربستان 1.3 برابر است ولی متاسفانه این اختلافات درآمد پزشک و پرستار در ایران بین 100 تا 300 برابراست در حالی که ما این الگو را از کشور ترکیه برداشته ایم و این اختلاف درآمد پزشک و پرستار در این کشور 2.4 برابر است.»

پرستاری که سابقه کار در بیمارستان دولتی و خصوصی را دارد درباره حقوق دریافتی دکترها به نامه نیوز می گوید« دکترها در بیمارستان دولتی، حقوق ثابت ماهانه دارند که پنج تا 100 میلیون تومان است. همچنین برای هر بیمار وجهی به نام پرکیس بین 15 تا 30 میلیون تومان دریافت می‌کنند که این مقدار نیز برای بیماران مختلف و همچنین رشته‌های تخصصی متفاوت است. اگر به این فاکتورها شهرت پزشک را هم اضافه کنیم، این مبلغ بسیار بالاتر خواهد رفت. این در حالی است که در نهایت شلوغی بیمارستان حقوق پرستار بیش از یک میلیون و 200 هزار تومان نخواهدشد. این تفاوت فاحش در حالی است که پزشکان فقط بیمار را پذیرش می‌کنند و باقی کارها بر عهده پرستار است.»

این پرستار با اشاره به زحمتی که پرستارها بر بالین بیمار متحمل می‌شوند و هدف مشترک پزشک و پرستار که درمان بیمار است، گفت:« تفاوت بین حقوق پزشک و پرستار نباید به این اندازه باشد. پرستارها 6 سال و پزشکان 7 سال درس می‌خوانند. این همه تفاوت برای یک سال تحصیل بیشتر عادلانه نیست. واحدهای پزشکان و پرستارها هم حتی به هم شبیه است. اگر اینطور نبود چطور پزشک مریض را در اختیار پرستار قرار می‌داد؟ حتی بعضی از پزشکان خود بیمار را معاینه نمی‌کنند و به اطلاعاتی که پرستار می‌دهد اکتفا می‌کنند.»

این پرستار که دوران تحصیل خود را در دانشگاه تهران گذرانده درباره کمبود پرستاران در بیمارستان‌ها می‌گوید:« از 120 نفر دانشجویی که در کلاس ما بودند، بیش از 70 نفر در شغل پرستاری مشغول به کار نیستند. اکثر پسرها کارهای آزاد دارند. این هم به دو دلیل است، یکی اینکه درآمد پرستاری خیلی کم است و عملاً با آن نمی‌توان یک زندگی را گذراند، دیگری به دلیل سختی کار ماست. در حالی که فقط ویزیت یک پزشک عمومی بیش از 75 هزار تومان و ویزیت تخصصی بیش از 130 هزار تومان است. به همین دلایل خیلی از پسرها تغییر رشته دادند.»

او درخصوص حقوق پرستاران که قرار بود در آذرماه افزایش پیدا کند گفت:«نه تنها حقوق پرستاران افزایش پیدا نکرد، پرکیس ما هم کاهش یافت. این در حالی است که در پایان روز کاری یک پرستار عملاً نیرویی برای انجام کارهای روزانه خود ندارد. در هیچ جای جهان شرح وظایف پرستاران اینقدر وسیع نیست. در ایران پرستاران مجبورند کارهایی که به کارهای تهاجمی معروف است انجام دهند. مانند رگ‌گیری یا وصل کردن سند به بیمار، این کارها در هیچ جای دنیا از طرف پرستار انجام نمی‌شود. در حالی که من که در ICU کار کردم، برایم چنین کارهایی عادی است. پزشکان هم از پرستاران انتظار دارند که کارهای تهاجمی را انجام دهیم و در غیر این صورت بازخواست خواهیم شد. البته از طرفی کارهایی مثل تعویض ملحفه یا تمیز کردن بیمار که در خارج وظیفه پرستار است را کمک بهیار انجام می‌دهد.»

سوپروایزر: حقوق پزشکان بالاست

سوپروایزر یکی از بیمارستان‌های دولتی نیز درباره پایین بودن حقوق پرستاران،گفت: « حقوق پرستاران کم است و این تاثیر خیلی زیادی بر نحوه کار آن‌ها می‌گذارد. پرستاری از نظر قانونی جزء مشاغل سخت و زیان آور است، پس باید افراد بعد از 25 سال کار بازنشست شوند. این در حالی است که در همین بیمارستان افرادی با 27 سال سابقه کار می‌کنند. این به دلیل کمبود نیرو نیز هست. چون بودجه کم است، استخدام در حد نیاز نیست و افراد دوره سال 66 هنوز کار می‌کنند.»

این سوپروایزر درباره آخرین افزایش حقوق پرستاران گفت:« آخرین افزایش حقوق عید پارسال بود و در طول این سال هیچ گونه افزایش حقوقی نداشتیم. این در حالی است که پرستاران ما زحمت زیادی می‌کشند و ساعات طولانی و کار سخت با وجود تعداد کمشان نسبت به تخت‌های پر بیمارستان می‌کنند. پرستارها هم 4 سال درس خوانده اند. پرستاران سواد پزشکی دارند. »

سوپروایز یکی دیگر از بیمارستان‌های تهران با اشاره به شرایط سخت کاری و پایین بودن دستمزد پرستاران بیان کرد:« پرستاران زن به دلیل مشکلات خانوادگی و پرستاران مرد به دلیل مشکلات مالی این شغل را رها می‌کنند. در حالی که حقوق پزشکان بسیار بالاتر است و ماهانه بیش از صد میلیون تومان دریافت دارند.»

پزشک: مقایسه حقوق پزشکان و پرستاران درست نیست

در مقابل اما پزشک یکی از بیمارستان های تهران در خصوص تخصص و آموزشی که پرستاران و پزشکان می‌بینند، گفت: « برای اینکه یک پزشک بتواند شروع به کار کند، باید هفت سال درس بخواند و بعد از آن دوسال طرح بگذراند در حالی که پرستاران چهار سال درس خوانده و دو سال طرح می‌گذرانند. همچنین برای کسب تخصص در زمینه‌های مختلف پزشکان باید چهار سال دیگر درس خوانده و چهار سال هم طرح بگذرانند. برای این طرح‌ها هم پزشکان باید به مناطق محروم خدمت کنند.»

این پزشک درباره دریافتی پزشکان در سال‌های طرح گفت: « فقط زن‌ها در سال‌های طرح حقوق حدود چهار میلیون تومانی آن هم برای افرادی که طرح تخصصی می‌گذرانند. در حالی که مردها باید دو سال به عنوان سربازی طرح خود را بگذرانند و در این سال‌ها حقوق آن‌ها مانند یک سرباز حساب می‌شود.»

پزشک یکی از بیمارستان‌های تهران با اشاره به ساعات کار پزشکان در مقایسه با پرستاران اظهار داشت: « شیفت کاری روزانه پرستارها هشت ساعت است و برای شیفت‌های شب 12 ساعت کار می‌کنند. در حالی که پزشکان شیفت 24 ساعته دارند. پس چرا بعضی فکر می‌کنند کار پرستاران بیشتر و سخت‌تر است؟ در بیمارستان تمام مسئولیت بیمار بر عهده پزشک است و اگر اتفاقی برای بیمار بیافتد، پزشک را زیر سوال می‌برند. در تمام نقاط جهان حقوق پزشکان بالا است. »

این پزشک با اشتباه خواندن مقایسه حقوق پرستاران با پزشکان، افزود: « اینکه دستمزد پرستاران پایین است یک موضوع درست است. ولی مقایسه با حقوق پزشکان است که این مسیر اعتراض را در جهت اشتباه قرارداده است. در یکی از برنامه‌های تلویزیونی هم مجری مقایسه اشتباهی در خصوص حقوق پزشکان انجام می‌داد. باید بگویم که متخصص چشم از مغز و اعصاب بیشتر می‌گیرد. و باید در نظر داشت زندگی یک فوق تخصص خیلی سخت است. به صورتی که در ماه 10 روز 24 ساعت باید در بیمارستان حضور داشته باشد و 20 روز هم مثل روزهای عادی کار کند. برای همین دلایل بهتر است به اصل مساله یعنی پایین بودن دستمزد پرستاران بپردازید نه مقایسه آن با حقوق پزشکان! »

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جواد ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    84 1
    صد که نه هزار بار هم که گفته شود حرف این است که پرستاران دنبال مطالبات قانونی خود هستند نه کمتر و نه بیشتر.. قانون نعرفه گذاری خدمات پرستاری مس از گذشت هشت سال هنوز اجرایی نشده است و قانون ارتقاء بهره وری هم در ببمارستان ها به صورت ناقص و سلیقه ای اجرا میشود
  • farshid ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    90 1
    سلام بر مدير مسئول محترم سلامت نيوز.اولا جاي تعجب دارد كه رييس كل سازمان نظام پرستاري بالاخره در مورد بي عدالتي موجود در پرداختها بين كادر درمان اعم از(پرستار.بهيار.اتاق عمل.هوشبري.علوم آزمايشگاه.راديولو‍‍ژي و ...)و پزشكان اظهار نظر فرمودند. دوما مسئوليت بيمار با پرستار اگر نيست پس چرا همه كس و همه جا زورشان به پرستار ميرسد و او تنبيه توبيخ جابجا ميشود و اگر كسي هم دم برآورد تبعيد ميشود.سوما مقايسه نميكنيم هر كس هر چه درآمد دارد نوش جانش كادر پرستاري خواهان دريافت حقوق در مقابل كاري كه براي بيمار انجام ميدهد است نه اينكه كار را من پرستار يا بهيار انجام دهم k مربوطه براي پزشك منظور شود.كار پرستاري بسيار فرسايشي است و به هيچ وجه قابل مقايسه با كشيكهايي كه ميفرمايند نيست پزشكان هيچ زمان بار روحي رواني و جسمي كه كادر پرستاري متحمل ميشوند را نميتواند درك كند چون با آن دست و پنجه نرم نكرده اند.در نهايت اجراي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري و برقراري عدالت نسبي در پرداختها مسايل و مشكلات را حل خواهد نمود نه طرح پرداخت مبتني بر عملكرد كه سليقه را وارد عمل مينمايد به جاي برقراري عدالت. و اين توهيني مجدد است به شعور جامعه پرستاري.ما كاركنان خدوم كادر درمان اميدواريم كه مسئولين محترم در اين باره عدالت مولايمان علي (ع) را سرلوحه خود قرار دهند تا در نهايت سلامت ملت شريف ايران ارتقا يافته و وضعيت معيشت كادر درمان نيز بهبود يابد.اميد ميرود در روز پرستار بجاي تحصن و اعمال ديگر آن روز را همگي با هم جشن بگيريم.
  • جواد ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    83 1
    باز هم با تشکر از سلامت نیوز .. دیگه زبان ما مو در آورد از بس در دنیای مجازی و واقعی مثلا در روز بیست و سوم آذر فریاد زدیم که ما دنبال خقوق و مطالبات قانونی خودمان هستیم نه مقایسه در آمد پزشکان و پرستاران. چه طور تعداد بیشتر عملها و بستری در آمد بیشتری نصیب پزشکان می کند ولی انجام کارهای همان بیماران هیچتفواتی در دربافتی پرستلران ندارد و علیرغم فشار کاری مضاعف باید حقوق ثابت دریافت کنن. قانون هم که هشت سال پیش تصویب شده است پس چرا احرا نمی شود.. گوش ناشنوای مسولین وزارت کی قرار است از پنبه های خودکامگی خالی شود؟؟
  • سعید ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    83 2
    در رابطه با صحبت همکار پزشکی که فزمودن مقایسه اشتباهه باید گفت که پرستاران مرد هم خدمت سربازی میرن و حقوق سرباز میگیرن.پرستاران هم در ماه 15 شیفت شب دارن به غیر شیفت های صبح و عصری که میرن ضمن ایتکه چرا نمیگید که پزشک به خاط همون یه شیفت 24 ساعته که اونهم با هزار راه میپیچوننش و میرن مطب به اندازه حقوق یک ماه پرستار حق آنکالی میگیرن?
  • محمد یزد ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    82 2
    عجبا این آقایون خود رو برتر ومهتر و سرتر از همه میدانند ما هیچ گاه خودمان را از نظر کاری با پزشک مقایسه نمیکنیم حرف دل ما عدالت در پرداخت است بله عدالت،حرف دل ما اینه چرا وزیر بهداشت فقط به فکر خود و همنوعان خود است مگر در سیستم بهداشت و درمان این مملکت فقط وفقط پزشک زحمت میکشد مگر بیشترین سهم بودجه باید به اقلیت پزشک تعلق گیرد چرا من پرستار بدنبال اجرای این طرح ظالمانه تحول علاوه بر پر کردن ساعات کاری موظفی باید ۱۷۵ ساعت اضافه کار اجباری داشته باشم بعد افزایش کارانه من برخلاف افزایش چندین میلیونی کارانه پزشک باید فقط صد هزار تومان باشد مگر پزشک ایرانی چیزی علاوه تر از پزشکان دیگر کشورها دارند که برای خود چنین جایگاهی متصور هستند و چنین پرداختهای نجومی ،حرف دل ما اینه حداقل بگویند طرح متول سازی اقلیت پزشک نگویند طرح تحول سلامت که این طرح با نادیده انگاشتن دیگر گروههای پزشکی خصوصا پرستاران که در خط مقدم ارائه خدمت قرار دارند عبث و بیهوده خواهد بود
  • پرستار ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    72 3
    با سلام وخسته نباشید.مقایسه حقوق پزشک با پرستار از اینجا منشا میگیرد که کسی که باید به حقوق پایین پرستاری توجه کند وزیر بهداشت است که خودش یک پزشک است .ایا نباید پزشکان محترم فکر کنند که چرا حقوق پرستاری که بیشترین زحمت را برای بیمارانشان میکشند پایین است.چرا دستمزد کارهایی که پرستار انجام میدهد را ما باید kبزنیم وتعرفه اش را دریافت کنیم؟
  • پرستار ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    63 1
    با سلام باید پذیرفت پرستاران هم جز تیم درمان هستند و جهت ارتقا سلامت و حفظ سلامت جامعه اونها هم باید حضوری فعالتر داشته باشند. باتشکر
  • حل ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    61 1
    امسال رسانه ها اعلام کردند که یکی از وزارتخانه هایی که بودجه بسیار زیا ی دریافت کرده وزارت بهداشته ولی باز هم در اخبار می خونیم که چند هزار تخت نیاز به تعویض داره،فلان جا خانه بهداشت نداره فلان تجهیزات کمه و...و وزارتخانه. گفته که به علت کمبود بودجه با مشکل روبر و هستند.اگه بودجه درست تقسیم بشه اضافه هم میاد. از طرفی اعلام شده سال اینده فرانشیز بیماران اضافه خواهد شد.فقط به درامد قشر خاص توجه شده.
  • ف.ک ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    64 2
    یکی از مشکلاتنظام سلامت اهمیت بیش از حدی است که به کار پزشک داده می شود و نظارت ناقصی که بر کار ایشان وجود دارد. پزشک متخضی که میفرمایید نیم ساعت به درمانگاهش سر میزند و 40-50بیمارش را که رزیدنتها دیده اند در آرزوی دیدن روی استاد گرامی میسوزند و درآمدش به جیب او می رود. از کلاس آموزشی هم که میزند و فقط اسمش به عنوان اتندینگ کشیک هست ولی پایش را در آن 24ساعت در بیمارستان نمیگذارد و از این وقتهای صرفه جویی شده در بازار ساخت و ساز یا اتاق عمل خصوصی استفاده میکند تا درآمدش را بیفزاید. فکر کنید اگر پرساار و پیرا پزشک نبود یک پزشک کار چند بیمار را می توانست همزمان انجام دهد. ما خواستار یکسان شدن سیستم نظارتی توسط گروهی متشکل از پزشک و پیراپزشک و رفع این تفاوت طبقاتی ناحق ایجاد شده هستیم.پزشک حتی حرفش را با واسطه ی پرستار به بیمار میزند و حوصله ی گفتگوی رودر رو را ندارد.
  • پرستار ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    62 1
    با سلام باید پذیرفت پرستاران هم جز تیم درمان هستند و جهت ارتقا سلامت و حفظ سلامت جامعه اونها هم باید حضوری فعالتر داشته باشند. باتشکر
  • m.mehdipour1365@gmail.com ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    64 1
    حرف اول و آخر پرستاران ، اجرای بی قید و شرط قانون تعرفه گذاری است.
  • پرستار ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    58 2
    اگر انقدر برای جامعه پزشکی ناگوار است که بگوییم زیاده خواهی نکنید و آنقدر خودتان را برتر از بقیه ندانید.اگر نمی خواهند بپذیرند که کار درمان یک کار تیمی است و اگر ما پرستاران بخش اعظم کار و مسئولیت را به دوش نکشیم این نخبگان راه به جایی نمی برند باشد پس میگوییم پول بیشتر را بگیرید اما کار را نیز خودتان انجام دهید کدام عدالت میگوید که پرستار سرم درمانی کند پولش به حساب دکتر برود زمانی که او در خواب ناز است؟ ما میگوییم پول کارمان را به خودمان بدهید .پزشک پول تشخیصی که می دهد را بگیرد کسی نمی گوید چرا. ولی اگر قرار است پرستار رگ بگیرد دارو بدهد خون بدهد و تمام اوراق قانونی که او را در تمام مراجع قانونی مسئول میکند را پر کند چرا نباید پولش را بگیرد .اگر تزریق خون کار پر مسئولیتی است که 2 پرستار برگه اش را پر میکنند و تعهد میکنند که اشتباهی صورت نگیرد چرا آن دو پرستار سهمی از تعرفه 22000 تومانی آن ندارن و همه به پزشک میرسه. ای کاش کمی عادلانه و به دور از خصومت به مسایل بنگریم.
  • نادر ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    62 2
    ما پرستاران خواهان عدالت در پرداخت هستیم ما قبول داریم که در دنیا پزشکان از پرستاران بیشتر حقوق می گیرند ولی در ایران پزشکان به دلیل سوی استفاده از موقعیت خودشان بقیه کادر درمان بخصوص پرستاران را استثمار کرده و دستمزد آنها را به جیب خود میریزند و دوستان توجه داشته باشید که فقط یک پزشک ایرانی میتونه این کار را انجام بده.
    • هادی ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
      24 0
      کجا مسولیت یک بیمار به عهده پزشک است؟؟؟ اگر اینگونه است در کدام هیت بدوی رسیدگی به شکایات یک پزشک مقصر شناخته می شود؟؟ همیشه پرستار مقصر است... این چه گزافه گویی است که میفرمایید
  • ارام ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    21 0
    اختلاف پرداخت در کل دنیا در نظام سلامت بیشتر از 2.6نمیباشد اما در حالی که بسیاری از اقدامات پرستاری را که پولش به جیب پزشکان می رود را در ایران پرستاران انجام می دهند.ودر ایران اختلاف پرداخت در حد200تا300برابر میباشد.چطوراست که کل حقوق کارمندان وتجهیزات رادولت میدهدو 40%کل درامد بیمارستان را پزشکان به جیب می زنند.؟؟؟؟؟!!!!!
  • لیلارشت ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    21 0
    تفاوت تا کجا در کالیفرنیاش3%تفاوت پزشک و پرستاره.بدون انجام کارهای تهاجمی. چون میدونن تیمار،بیمار با پرستاره.آقای پزشک 24ساعت شیفت میدهید یک کامپیوتر هم اگر ۲4ساعت روشن باشد هنگ میکنه،بفرمائید که چقدر مفید کار میکنید.کارتان هم در حد دانشجویی فقط ماندن در پاویون منتظر تماس پرستار، حالا کی بیا!با خداست.اول که دستورات تلفنی میدین تا تشریف بیارین.اینو یه جوری بیان میکنید انگار 24ساعت بالاسر بیمار هستین،همین موضوع را باید درک کنید که پول اضافی که از دولت به جیب شما ریخته میشه ثمره زحمات ماست،باید به ما برگردانده بشه و باید قبول کنند پزشکان به تنهایی نمیتوانند اینقدر درآمد داشته باشند چون اگه بخواهند تمام کارهای بیمارانشان را خودشان انجام دهند در روز چطور میتوانند همزمان چندین بیمار را مداوا کنند.کما اینکه خودشان در مطب پول پارو میکنند مطهرشان در بیمارستان کد یا تعرفه تزریقات،سوند،و--- میزند.یه کم وجدانهای خفته تان را بیدار کنید درک خواهید کرد که تا حالا پول حرام در سفره هایتان سرازیر است
  • میر ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    19 1
    ما پرستاران خواهان اجرای عادلانه تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم قانونی که نزدیک به 8 سال از آن میگذرد
  • اکرم ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    17 0
    انچه که بیشترین صدمه را به سیستم درمان ما زده اینست که خیلی از پزشکان خود را تافته جدا بافته از بقیه میدونند در صورتی که اگر سیستم بهداشت و درمان واقعگرا باشه میدونه که بدون نیروی پرستار حتی یک روز هم قادر به چرخاندن یک بیمارستان نیست لذا وقتی که پرستاران خواستار حق وحقوق خود هستند تلاش در جذب رضایت انان خواهد کرد از طرفی پرستاران تنها خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری هستند و نیازی به طرحهای بی پایه و اساس که سعی در منحرف کردن پرستاران از خواسته اصلی شان را دارد نمیباشد.به امید روزی که پزشکان به ارزش یک پرستار و خدمتی که ارایه میدهد اگاه شوند و فارغ از جهت گیری نادرست طرف حق را بگیرند.
  • هادی ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    18 3
    بخدا شما نمی دونید شیفت شب چه تاثیری روی پرستارا میزاره. اطراف چشم پرستارا رو نیگا کنید چقد کبود و سیاهه. پرستارا دارن آهسته آهسته تلف میشن. متاسفانه سیستم پزشک سالار سیره و اصلا به فکر پرسنل زیر دستش نیست. وزیر بهداشت باید از وزرای آموزش پرورش رفاه مخابرات نیرو جهادکشاورزی یاد بگیره که چقد به فکر کارمنداشون هستن.
  • یونس ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    25 0
    ما پیگیر مطالباتمون خواهیم بود و به هیچ وجه پا پس نخواهیم کشید
  • عطار ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    23 1
    آیا غیر ازینه که بزرگترین بی قانونی عدم اجرای قانون جاری مملکت هست,.ما زیاده خواه نیستیم بلکه خواهان اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری هستیم که قانون جاری کشور و لازم الاجراست.
  • پرستار بیهوشی ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    25 0
    سلام و خسته نباشید . ما فقط میگیم قانون رو اجرا کنید همین چطور میشود طرح افزایش حقوق پزشکان کمتر از یک ماه اجرایی میشود اما قانون رسمی مجلس 8 ساله اجرا نمیشود؟؟/ چرا درست نیس خودمون رو با پزشک مقایسه کنیم؟؟ چقدر بیشتر درس خوندن 2 برابر 3 برابر 4 برابر ؟؟؟ چقدر سختی کار دارن ؟؟؟؟ همشون قبول پس حقومون رو هم باید نهایتا یک سوم حقوق آنها باشد نه 1/300
  • مژگان ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    23 1
    با سلام و سپاس از سلامت نیوز به نظر میرسد قبل از هر کاری لازم است ,دوره ای برای همکاران عزیز پزشک گذاشته شود و نقش پرستار در روند درمان برایشان یاداوری شود !!!! این روزها انقدر حرفهای عجیب از زبان مسئولین محترم وزارتخانه شنیدیم و انقدر وعده های تو خالی و اظهار نظرهای توهین امیز که ......بگذریم ! حرف ما پرستاران این است " صدای ما را بشنوید " ما خواهان اجرای عدالت در پرداختها هستیم ,همین والسلام !
  • پرستارخصوصی ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    26 0
    کادرپیراپزشکی خواهان اجرای قانون تعرفه گذاری میباشد.پزشکان هر چندسال بیشتر درس خوانده اند به همان میزان بیشتر دریافت کنند نوش جانشان.کشورهای دیگر هم پزشک وهم نخبه وهم پرستار دارند.تحقیق کنید نسبت درامدها چگونه است
  • پرستار ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    25 1
    سلام دوستان،این بی عدالتی تا کی میخواد ادامه پیدا کنه؟؟!!به امید یه روز خوش برای همه پرستاران
  • بی نام ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    28 0
    فقط اجرای قانون تعرفه گذاری،همین و بس
  • صالح ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    28 1
    با سلام.بايد عرض کنم که چون پرستار و پزشک از اعضاى اصلى تيم درمان هستند,اتفاقا" مقايسه درآمدشان هم کاملا" درسته.بر اساس آمار جهانى,براى پزشکان ايرانى هيچ جاى دنيا بهتر از ايران نيست چون در آن واحد در دو,سه تا بيمارستان آنکال هستند(که اين درجاهاى ديگه دنيا جرم محسوب ميشه )و به غير از مطب به کارهاى دىگه مثل ساختمان سازى و خريد و فروش زمين و ماشين و.... مشغولند(که اينها هم جرم است در ساير نقاط دنيا). و از طرف ديگر همه جاى دنيا براى پرستاران ايرانى,بهتر از ايران است و آمار بالاى مهاجرت گوياى اين حقيقت است.ضمنا" پزشکى را مى شناسم که چون در استراليا نتوانست کارى پيدا کند,يک دوره حدود يک ساله پرستارى رو گذروند و به عنوان پرستار استخدام شد و الآن هم بعد از چندين سال کاملا" راضى است.
  • پرستار ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    28 1
    وزیر محترم کاش قبل از اجرای این طرح بیشتر فکر میکردید
  • پرستاراورژانس ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    33 0
    سختی کارپزشکی دربرابرکارپرستاری هیچ است شاهدمن توی اورژانس ازوقتی مریض واردمیشودپرستارعلایم حیاتی میگیرد؛پرستاربابیماربرخوردروانی داشته وایشان راآرام میکند؛پرستاراسترس پروسیجرهایی مثل سونداژوبخیه وسوندمعده رامیکشد؛پرستاردارومیدهد ؛وپزشک فقط نسخه دارویی وی راتجویزمیکند؛حالاخداییش کدام یک کارشان سخت تراست؛ضمناپزشکان درخانه مینشینندومردم بیچاره مافکرمیکنندبیمارشان توسط پزشک متخصص ویزیت میشوددرحالی که اینترن هاورزیدنتهاآموزشی بالای سربیمارهستندووقتی ساعت 3 نصفه شب که مریض بدحال میشودباپزشک مسوولش که درخانه درخواب تشریف دارندزنگ میزنیم میگویندفرداصبح میام ؛این درحالی است که اخلاقابایدبیایدوبیمارراببیندولی خیلی راحت پول آنکالی شبی 800 هزارتومن میگیردولی بیخیال بیماراست این است اخلاق پزشکی ؟
  • محسن ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    30 0
    در کشوری که ابرها میگذرند بی آنکه ببارند بی شک ظلمی عظیم صورت گرفته است. کورش بزرگ هرگاه حاکمان دروغ بگویند باران نمیبارد امام رضا. ع میزان الحکمه۳ص۲۸۶
  • سمیه سلطانی نژاد ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    28 1
    بیش از ده سال است که در این حرفه عمر گذرانده ام آنقدر در غم و رنج مردم بوده ام که خنده هایم تلخ و کم شده است و غمی همیشه مرا همراهی میکند آسایش روحی ندارم و جسمم نیز هر روز فرسوده تر میشود شبکاریها چین و چروک پوستم را از چین وچروک پوست مادرم بیشتر کرده است هیچ سفری را با خیال آسوده به آخر نرسانده ام چه بسیار مراسمهای شادی و غمی از عزیزانم که توقع میرفت باشم و نبودم . همسر بینوایم بس که غذای آماده یا جا نیفتاده یا خورده و اغلب نخورده مشکلات گوارشی پیدا کرده حالا همه چیز به کنار دستمزد ناچیزم مرا افسرده و نا امید میکند آیا واقعا سی سال میتوانم دوام بیاورم همین حالا هم با این کمبود نیرو جای چند نفر از من کار میکشند خدایا کمکم کن در انجام وظیفه ام و در احقاق حقوق حقه ام
  • آرامش ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    18 3
    با سلام .پزشکای محترم اگر 24 ساعت شیفت باشند جمعا 24 دقیقه برای بیمار وقت نمیزارن یا پاویون هستن یا در منزل استراحت میکنند یا مطب در حال پارو کرون پولاشون هستن و بیمارای بیچاره از راه دور کنترل میشن .وتمام زحمات مال پرستاره اگه راست میگن فقط 1شب مثل ما شیفت داشته باشن عمرا دوام بیارن
    • دکتر ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      0 0
      وقتی زمان اینترنی 10 شبانه روز در ماه و رزیدنتی یک روز درمیان کشیک میدن، بقیه روزا هم تا 6تا 4 عصر اسکرین هستند، شما کجایید، شهر هایی که رزیدنت ندارن آتن ینگ هم کشیک دارن، مسولیت بیمار و استرسش با پزشک
  • پرستار ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    21 2
    ای کاش هیچوقت پرستار نمیشدم واقعا که همه درحق پرستار ظلم میکنند هیچ انگیزه ایی برای کار کردن برامون نزاشتن .خدا ازت نگذره ای وزیر که خودت رو مدیون ما میکنی .کاش وزیر ما پزشک نبود تا ما رو میفهمید .ازپزشکای آمریکا که نخبه تر نیستید مگه چکا ر میکنید ؟
  • نرگس* ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    13 0
    بابا دیگه مرده ها هم صدای پرستارها رو شنیدن و دردشون رو میدونن!! اینها گوشهاشون از این حرفها پره و همچنان خر خودشون رو میرونن. وگرنه اینهمه نارضایتی از یک قشر معلوم، دیگه سروصدای بیشتر از این نمیخواد. یکی به اینا بگه یه ذره از منطق رو بکار بگیرید و ببینید علت نارضایتی 70%ی پرستاران چیه؟ حتما" دردهایی هست که آزار میبینن، که زندگی به کامشون زهر شده... دردهایی دارن که شما نمیتونید از برطرف کردنشون شانه خالی کنید!. شما مسؤولید! مسؤول! پس نذارید بیشتر از این مدیون بشید وااای اگر امیرالمؤمنین امروزه در میان ما بود... کاش فرزندش بیاید...
  • ایلخانی ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    8 1
    پزشک نسبتا محترم، اگه پرستارها مسوليت ندارن پس چرا بیمه مسوليت می شوند درکش برات سخته اي نخبه!!!
    • علی ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
      3 3
      دوست عزیز و منتقد؛ تمام کادر پزشکی از پرستار تا پزشک بیمه ی مسئولیت میشن. بهتره به جای این شبهه افکنی ها و سیاه نمایی ها واقعیت ها گفته بشه و دست از این رفتارهای زشتتون بردارید.بنده مرتبا کامنت های بعضا توهین آمیز پرستاران رو درمورد پزشکان میخونم و باید بگم دوست عزیز؛ برخورد ها و توهین ها و شبهه افکنی های دروغ امثال شما کم از بدخورد اون پزشک با پرستار بخش نیستنیست.متاسفانه حرکت اون پزشک محکوم شد ولی دروغ هایی که اینجا گفته میشه نه تصحیح و نه محکوم میشه.. خیلی از این صحبت ها اکثرا به دلیل بی اطلاعی پرستاران از قوانین و اونچیزی هست که تو سیستم پزشکی و پزشک هست.فکر نمیکنم در هیچ مکتب اخلاقی و بالاخص دین مبین اسلام بدون داشتن اشراف کامل بر موضوعی این حق برای کسی برای محکوم کردن دیگران وجود داشته باشه.
  • ن ف ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    4 0
    پرستاران شده اند سپر بلای همه کمبودها در بخش درمان' آمار بیماریهای شغلی در پرستاران بیداد می کند' از یک پرستار در طی ۲۰سال به اندازه ۴۰ سال کار می کشند بعد هم از سر وته حق بازنشستگی اش می زنند و خدا می داند باید با این شرایط جسمی و روحی داغان بعد از باز ننشستی چه بکند' منشور حقوق بیمار' حاکمیت بالینی' اعتبار بخشی' انواع ارزشیابی درونی و بیرونی انواع مدیریت ایزو فقط برای پرستاران مسئولیت ساز است' و برخی تا می توانند از کنار خدمات این قشر سو استفاده می کنند' این روند تا گی می خواهد ادامه یابد؟ مطمین باشند ماهم خدایی داریم که این حقگویی را تا رسیدن به نتیجه رهبری خواهد کرد'
  • گمنام ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    0 0
    زمان طاغوتهمان رژیم قبلی پزشک عمومی و هر کسی که مدرک دکترا داشت ده هزارتومان حقوق ماهانه می گرفت و پرستار هزارتومان.کسی اورد نحوه محاسبه حقوق پزشکان را تغییر داد و نظام مبتنی بر عملکرد را جایگزین نمود حال پزشک چهار میلیون حقوق مستمر می گیرد و پرستار چهار میلیون و پانصد.پزشکان می گوییند لعنت بر کسی که این بنا را گذاشت
  • دکتر ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    1 0
    دم پرستار محترم با اراجیفشون گرم... پرستاری 4 ساله نه 6 سال،و به هیچ پزشک عمومی 7 سال درس خونده اینقد حقوق نمیدن...و اون حقوقی که ذکر کرد مال فوق تخصص هاست، که زمان دانشجوییشون یک روز درمیون کشیک بودن با دستمزد ناچیز و کلی استرس داره کارشون، پرستارا کارشون در مقایسه با پزشکان هیچ استرسی نداره، بعضیاشونم اینقد.... هستن مریض ارست داده نمیان کمک بدن، میگن سرمون شلوغه بعد میبینی داره نوت میزاره