مدیر كل مواد آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت گفت: سالانه حدود 2 میلیون نفر در كشور آمریكا دچار عفونت بیمارستانی می‌شوند كه از این تعداد 19 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز، هدایت حسینی امروز در همایش نظارت بر مصرف ضدعفونی كننده‌های بهداشتی كه در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، افزود: استفاده مناسب از مواد بهداشتی و ضدعفونی كننده در مراكز تولید و عرضه مواد غذایی، آشپزخانه‌ها و بیمارستان‌ها نقش مهمی در كاهش و پیشگیری از بروز بیماری‌ها دارد و امروز استفاده از این مواد در خانه‌‌ها نیز گسترش یافته است.
مدیر كل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی و آشامیدنی وزارت بهداشت ادامه داد: سالانه حدود 30 میلیون نفر در كشور آمریكا به علت مصرف غذاهای غیر بهداشتی دچار مسمومیت غذایی می‌شوند كه از این تعداد 9 هزار نفر فوت می‌كنند، همچنین حدود 2 میلیون نفر از بیمارانی كه به بیمارستان‌های این كشور مراجعه می‌كنند دچار عفونت بیمارستانی می‌شوند و از این تعداد حدود 19 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.
وی گفت: استفاده از مواد ضد عفونی كننده بهداشتی به مرور زمان موجب مقاوم شدن قارچ‌ها، مخمرها و عوامل بیماری زا شده است به همین علت باید مواد ضدعفونی كننده جدیدی ساخته شود كه در برابر عفونت‌ها اثرگذار باشند و البته برای انسان نیز اثر منفی نداشته باشند، استفاده از مواد پلیمری افق‌های جدیدی در این زمینه به وجود ‌آورده است كه باید حافظ محیط زیست هم باشند.
حسینی افزود: در زمان حاضر 36 واحد تولید مواد ضدعفونی كننده در كشور داریم كه 49 محصول را تولید می‌كنند، حدود 700 نوع محصول بهداشتی در كشورهای دیگر تولید می‌شود كه امیدواریم با سرمایه‌گذاری بیشتر تنوع محصولات بیشتر شود و كیفیت این محصولات را در ایران نیز شاهد باشیم.
وی گفت:‌ استفاده از مواد ضد عفونی كننده در زندگی بشتر سابقه طولانی دارد و از این محصولات در 4 زمینه مختلف شامل ضدعفونی كننده زخم‌ها، در صنایع غذایی برای تولید مواد غدایی سالم كه مسمومیت ایجاد نمی‌كنند، در ضد عفونی كردن آب و ضد عفونی كردن محیط شامل اماكن عمومی، بیمارستان‌ها و خانه‌هاست كاربرد دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha