متخصصان انجام تست خون را که به افراد سیگاری کمک می‌کند بهترین راه ترک سیگار را انتخاب کنند، توصیه کرده‌اند.

سلامت نیوز:  متخصصان انجام تست خون را که به افراد سیگاری کمک می‌کند بهترین راه ترک سیگار را انتخاب کنند، توصیه کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، طبق بررسی‌های اخیر،‌ انجام آزمایش خون به افراد سیگاری کمک می‌کند تا بهترین روش برای ترک آن را که احتمال موفقیت‌آمیز بودن روند ترک سیگار را افزایش دهد، انتخاب کنند.
مطالعات نشان می‌دهد 60 درصد افرادی که تلاش می‌کنند سیگار را کنار بگذارند مجدد در هفته اول به استعمال آن روی می‌آورند. اما متخصصان معتقدند ارزیابی آنکه نیکوتین با چه سرعتی در بدن فرد تجزیه می‌شود احتمال موفقیت اقدام برای ترک این ماده دخانی را بالا می برد.
نیکوتین یکی از اعتیادآورترین ترکیبات در سیگار است که در صورت پایین آمدن سطح آن در بدن فرد به استعمال مجدد سیگار تشویق می‌شود هرچند میزان تجزیه نیکوتین در بدن افراد مختلف است. برخی محققان بر این باورند در افرادی که نیکوتین با سرعت بیشتری تجویز می‌شود میل به استعمال سیگار بیشتر است در نتیجه ترک کردن آن سخت تر خواهد بود.
در این مطالعه متخصصان دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا روی 1240 نفر که طبق برنامه‌های مختلف اقدام به ترک سیگار کرده بودند، بررسی‌های لازم را انجام دادند. همچنین آنان نمونه خون این افراد را کنترل کرده تا مشخص شود میزان تجزیه نیکوتین در بدن آنان طبیعی یا پایین است.
متخصصان با بیان اینکه در طول انجام مطالعه شرکت کنندگان از داروی وارنیسلین هم استفاده می‌کردند اظهار داشتند: در افرادی که تجزیه نیکوتین با سرعت طبیعی اتفاق می‌افتد احتمال ترک کردن سیگار همزمان با مصرف داروی وارنیسلین بیشتر است.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، وارنیسلین دارویی غیرنیکوتینی است که در دسترس افراد سیگاری قرار می‌گیرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha