دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 134705

یک متخصص پوست و مو گفت: عوامل محیطی و ژنتیکی از عوامل تاثیرگذار در پیری زودرس به شمار می‌روند که در برخی افراد این مهم زودتر از دیگران بروز می‌کند.

سلامت نیوز:  یک متخصص پوست و مو گفت: عوامل محیطی و ژنتیکی از عوامل تاثیرگذار در پیری زودرس به شمار می‌روند که در برخی افراد این مهم زودتر از دیگران بروز می‌کند.

دکتر منصور مرادلو در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: با گذشت زمان و افزایش تدریجی سن در افراد پیری نمایان و چین و چروک در نواحی مختلف بدن بویژه صورت بیشتر مشاهده می‌شود. در برخی افراد چین و چروک ایجاد شده به دلیل عوامل ژنتیکی و محیطی در مقایسه با دیگران زودتر بروز می‌کند.
وی افزود: نوع پوست افراد از جمله مقاوم بودن یا نبودن پوست نیز از دیگر مواردی است که در پیری زودرس پوست اثرگذار است. همچنین عوامل محیطی مانند قرار گرفتن بیش از حد افراد در برابر اشعه ماورای بنفش نور خورشید روند پیری و افزایش چین و چروک‌ها را شتاب می‌بخشد.
این متخصص پوست و مو تصریح کرد: افرادی نظیر کشاورزان، معدن‌کاران و رانندگان و کسانی که به دلایلی بیشتر در برابر اشعه ماورا بنفش نور خورشید قرار می‌گیرند، بیش از سایرین به پیری زودرس پوست دچار می‌شوند. به همین جهت باید دقت بیشتری داشته باشند تا کمترین آسیب را ببینند.
مرادلو یادآور شد: رژیم‌های غذایی و نوع تغذیه افراد نیز در پیری یا تاخیر روند پیری اثرگذار است که با توجه به تغییر در سبک زندگی و شیوه مصرف غذا این عامل پررنگ‌تر جلوه می‌کند. البته آناتومی پوست شامل روپوست (اپیدرم) و میان‌پوست (درم ) و در زیر درم، هیپودرم یا درون‌پوست قرار دارد و به این بخش چربی زیرپوستی هم گفته می‌شود که این نکته نیز قابل توجه است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha