دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 134708

یک فوق تخصص غدد و متابولیسم به بررسی علت‌های اصلی آسیب به سیستم عصبی خودکار پرداخت و گفت: آسیب به سیستم عصبی خودکار منجر به بروز علائم مختلفی در افراد می‌شود که تشخیص آن نیاز به مراجعه بیمار به پزشک و انجام بررسی‌های لازم دارد.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص غدد و متابولیسم به بررسی علت‌های اصلی آسیب به سیستم عصبی خودکار پرداخت و گفت: آسیب به سیستم عصبی خودکار منجر به بروز علائم مختلفی در افراد می‌شود که تشخیص آن نیاز به مراجعه بیمار به پزشک و انجام بررسی‌های لازم دارد.  

 دکتر محسن خوش‌نیت در گفت‌و‌گو با آنا درباره اینکه چرا برخی افراد به هنگام غذا خوردن عرق می‌کنند گفت: بروز این مساله در عده‌ زیادی از افراد زمینه بیماری خاصی ندارد اما در برخی دیگر سیستم عصبی خودکار فعال‌تر شده و به دنبال آن فرد در هنگام غذا خوردن دچار تعریق در ناحیه صورت و قسمت فوقانی بدن می‌شود.
وی افزود: ابتلا به برخی بیماری‌های داخلی از جمله دیابت و آسیب به سیستم عصبی خودکار می‌تواند منجر به بروز این مشکل در افراد شود.در بیماران دیابت کنترل قند خون بسیار حائز اهمیت است زیرا غفلت از این موضوع منجر به بروز آسیب به سیستم عصبی خودکار می‌شود و در نهایت باعث تعریق شدید در هنگام غذا خوردن می‌شود.
این فوق تخصص غدد و متابولیسم در ادامه یادآور شد: گاهی آسیب به سیستم عصبی خودکار به دلیل تاخیر در مراجعه افراد و یا شدت گرفتن بیماری بسیار افزایش می‌یابد به گونه‌ای که این آسیب دائمی می‌شود و قابل برگشت و درمان نیست. به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود به محض بروز تعریق آزاردهنده در هنگام غذا خوردن به پزشک مراجعه کنند.
نراقی با بیان اینکه آسیب به سیستم عصبی خودکار ممکن است در برخی مواقع با علامتی مانند تعریق همراه نباشد گفت: اختلالاتی از قبیل اختلال بینایی در شب، افت فشار خون و ضربان قلب به خصوص در هنگام برخاستن، اختلال در حرکات دستگاه گوارش و عملکرد مثانه از نشانه‌های دیگر آسیب به سیستم عصبی خودکار است که ممکن است تعریق پیش از بروز این علائم، همزمان و یا به هیچ عنوان بروز نکند بنابراین تعریق تنها ملاک تشخیص آسیب به سیستم عصبی خودکار نیست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در ابتدا فرد با مشاهده هر کدام از علائم باید به پزشک مراجعه کنند تا پس از انجام معاینات و آزمایش‌های لازم علت بیماری مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha