نتایج یک پژوهش جدید حاکی از آن است که داروی "کرستور" (Crestor) - متداول ترین داروی ضد کلسترول - می تواند خطر مشکلات قلبی را در بیماران به میزان 44 درصد کاهش دهد.

نتایج این تحقیق که در نشست سالانه "انجمن قلب آمریکا" در "نیو اورلئان" ارائه و روز یکشنبه در سایت اینرنتی نشریه "ژورنال پزشکی نیواینگلند" منتشر شد، نشان می دهد که مصرف روزانه 20 میلی گرم داروی کرستور خطر انفارکتوس میوکارد، سکته، یا مرگ براثر مشکلات قلب - عروقی را در مردان و زنان دارای CRP بالا در مقایسه با دارونما به میزان 44 درصد کاهش می دهد. CRP نوعی پروتئین است که توسط کبد تولید می شود و نقش مهمی در فرایندهای التهابی ایفا می کند و به عنوان یک شاخص بیولوژیک برای سنجش خطر انسداد عروق در نظر گرفته می شود.
این تحقیق بر روی 17 هزار و 802 مرد و زن 50 ساله و مسن تر انجام شده است.
هاوارد هاچینسون - یکی از مقام های ارشد شرکت داروسازی AstraZeneca سازنده داروی کرستور - گفت: این نتایج اطلاعات جدیدی درباره تاثیر داروی کرستور بر روی خطرات قلبی - عروقی فراهم می سازد.
وی افزود: این تحقیق تایید کرد که داروی کرستور سطح کلسترول LDL-C را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و اکنون ثابت شده که این دارو همچنین خطر حمله قلبی و سکته را در بیماران با سطح بالای پروتئین hsCRP اما پایین نسبت به سطح عادی کلسترول، نزدیک به 50 درصد کاهش می دهد.
داروی کرستور اکنون در بیش از 95 کشور جهان مورد تایید قرار گرفته و برای حدود 15 میلیون بیمار در سراسر جهان تجویز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha