دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 134715

زگیل‌های کف پا معمولاً به دلیل عفونت ویروسی پوست کف پا به وجود می‌آیند که می‌توان آن را به صورت طبیعی و ارزان درمان کرد.

درمان طبیعی زگیل کف پا

سلامت نیوز: زگیل‌های کف پا معمولاً به دلیل عفونت ویروسی پوست کف پا به وجود می‌آیند که می‌توان آن را به صورت طبیعی و ارزان درمان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، گاهی با داروهای طبیعی می‌توان برخی بیماری‌ها را درمان کرد مانند زگیل کف پا که به سادگی با درمانی طبیعی از بین می‌رود. برخی از فوت و فن‌های مادربزرگ‌ها و قدیمی‌ها در درمان‌های طبیعی واقعاً موثر هستند.
زگیل نوعی تومور یا غده خوش خیم پوستی است که بر اثر آلودگی به ویروسی به نام پاپیلومای انسانی یا اچ‌پی‌وی تبدیل می‌شود.
زگیل‌های کف پایی معمولاً به دلیل عفونت ویروسی پوست کف پا به وجود می‌آیند؛ این زگیل‌ها بر اثر راه رفتن با پای برهنه در مکان‌هایی مانند دوش‌های عمومی یا رختکن به افراد منتقل می‌شوند؛ در اول ممکن است مانند پینه به نظر برسد اما دانه‌های سیاهی که مویرگ‌های خونی هستند درون زگیل مشاهده می‌شود.
این زگیل‌ها فرد را در حین راه رفتن آزار می‌دهند و همراه با درد است. پزشکان معمولاً این نوع زگیل‌ها را با جراحی بر می‌دارند یا توصیه می‌کنند فرد از اسید سالیسیلیک که به صورت مایع یا برچسب است، استفاده کند اما درمان طبیعی نیازی به جراحی و ریختن اسید روی زگیل ندارد و کاملاً طبیعی و به صرفه است.  

درمان طبیعی:

برای درمان زگیل کف پا، پوست موز را از موز جدا کنید و قسمت داخلی آن که سفید است را روی زگیل قرار دهید، پا را بانداژ کنید و یک جوراب پایتان کنید. این پانسمان را هر روز تا زمانی که زگیل از بین برود باید عوض کنید؛ پس از چند روز اثری از زگیل نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha