وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت آماده اجرای طرح پزشك خانواده در شهرهاست اما دستگاه‌های دیگر هم باید همكاری كنند به همین منظور رئیس جمهوری دستور داد این برنامه تا پایان امسال در شهرها اجرایی شود.

كامران باقری لنكرانی امروز در حاشیه مراسم تقدیر از مولفان برتر عرصه نماز و نیایش در دانشگاه‌های علوم پزشكی در پاسخ به پرسش فارس، افزود: وزارت بهداشت برای شروع اجرای طرح پزشك خانواده در شهرها آمادگی كامل دارد اما اجرای این طرح در شهرها نیازمند الزاماتی است كه باید با همكاری دستگاه‌های دیگر فراهم شود.
وی ادامه داد: برای فراهم شدن مقدمات لازم اجرای طرح پزشك خانواده در شهرها در حال مذاكره با اركان مختلف این برنامه هستیم اما اخیراً رئیس جمهوری دستور داد كه این طرح باید تا آخر امسال در شهرها اجرایی شود كه امیدواریم بر اساس این دستور شاهد اجرایی شدن این برنامه تا آخر سال در شهرها باشیم.
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره تأثیر كسری بودجه( 1900 میلیارد تومانی) بر ارائه خدمات وزارت بهداشت گفت:‌ تلاش ما این است كه تبعات این كسری بودجه را به حداقل برسانیم، اما خواه نا خواه این كسری تاخیر خود را می‌گذارد، روش‌های مختلفی را برای مدیریت اعتبارات در نظر گرفته‌ایم، اخیراً نیز 150 میلیارد تومان به عنوان پیش پرداخت از خزانه دریافت كردیم كه باید از طریق اعتبار لایحه اصلاحیه بودجه بازپرداخت شود و البته بخشی از كسری بودجه نیز از طریق سهام جبران می‌شود.
وزیر بهداشت درباره میزان ناامنی غذایی نیز گفت: در دنیا حدود یك میلیارد نفر با ناامنی غذا و سوء تغذیه مواجه هستند اما در كشور ما میزان ناامنی و فقر غذایی كمتر از 5 درصد جمعیت كشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی درباره جذب دانشجو بر اساس مصوبه مجلس به عنوان ظرفیت مازاد نیز توضیح داد: منتظریم بر اساس قانون برای جذب 10 درصد مازاد با سازمان سنجش به توافق برسیم، برای این كار قانون، ضوابطی دارد كه باید مطابق آن عمل كنیم، البته قرار بود كه این كار در دانشگاه‌هایی انجام شود كه كاهش ظرفیت داشته‌اند اما اكثر دانشگاه‌های علوم پزشكی حتی بیش از ظرفیت دانشجو گرفته‌اند به هر حال در حال بررسی موصوع هستیم تا توافقنامه امضا و اجرایی شود.
وی اضافه كرد: چون زمان حذف و اضافه در ترم مهر امسال تمام شده است، دانشجویانی كه از این طریق جذب می‌شوند در ترم بهمن سر كلاس می‌روند.
وی همچنین از برگزاری كلاس‌های آموزشی برای نشریات دانشجویی در دانشگاههای علوم پزشكی خبر داد و گفت: به مناسب سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب جشنواره نشریات دانشجویی تا پایان سال برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha