وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گزارش از تجربیات 30ساله ایران در خصوص عوامل اجتماعی موثر بر سلامت (فقر، گرسنگی، بهداشت و غیره) در اجلاس اخیر عوامل اجتماعی موثر بر سلامت که در لندن برگزار شده بود مورد توجه وزرا قرار گرفت.

دکتر کامران باقری لنکرانی در حاشیه برگزاری همایش تقدیر از مولفان مقالات برتر در عرصه نماز و نیایش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران افزود: در حاشیه این اجلاس با وزیر بهداشت بریتانیا که چهار کشور از جمله انگلستان را زیر پوشش دارد دیدار داشتیم، موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله نگرانی از شیوع برخی بیماری‌ها در افغانستان با توجه به حضور نیروهای انگلیسی در این کشور بررسی شد.
وزیر بهداشت بدون اشاره به عناوین بیماری‌های نگران کننده در افغانستان اظهار داشت : مسئله تاثیر بحران اقتصادی غرب بر سلامت کشورها از مواردی بود که در این همایش مورد توجه قرار گرفت و یکی از سخنرانان اعلام کرد آمریکا با یک نهم پولی که برای نجات بانک ‌هایش از بحران هزینه می‌کند می‌تواند فقر و گرسنگی را در کشور خودش و جهان ریشه‌کن کند.
باقری لنکرانی گفت: به زودی گزارش مکتوب این اجلاس را به مراجع ذی ربط ارائه می‌کنیم، این اجلاس بیشتر جنبه مشورتی داشت و حضور ما در این اجلاس در واقع به منظور جهت دهی به مصوبه آینده مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha