رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ از کاهش شدید سرانه مصرف شیر در کشور انتقاد کرد و گفت: به طور قطع دریافت مالیات بر ارزش افزوده از دخانیات و نوشابه‌های گازدار و اختصاص آن به یارانه شیر سرانه مصرف محصولات لبنی را در کشور افزایش خواهد داد.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ از کاهش شدید سرانه مصرف شیر در کشور انتقاد کرد و گفت: به طور قطع دریافت مالیات بر ارزش افزوده از دخانیات و نوشابه‌های گازدار و اختصاص آن به یارانه شیر سرانه مصرف محصولات لبنی را در کشور افزایش خواهد داد.

حسینعلی شهریاری در گفت وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از کاهش سرانه مصرف شیر در کشور٬ گفت: کاهش مصرف شیر در کشور تبعات بیشماری از جمله افزایش هزینه‌های درمان در پی دارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از مردم و پرداخت یارانه به شیر٬ افزود: تا زمانی که رشد قیمت محصولات لبنی ادامه دارد به طور حتم افت مصرف سرانه شیر را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه نقدی در قالب یارانه شیر نیز به صلاح نیست٬ تصریح کرد: دولت باید با درنظر گرفتن سازوکاری مناسب و کمک به کاهش قیمت شیر به ایجاد انگیزه در مردم برای مصرف شیر اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی کافی در خصوص استفاده از شیر و مشتقات آن در کشور صورت بگیرد٬ گفت: در حال حاضر سالانه مبالغ بسیاری برای درمان هزینه می‌شود که اگر با رشد مصرف شیر در کشور همراه باشد این هزینه‌ها در بسیاری مواقع به صفر خواهد رسید.

شهریاری با تاکید بر اینکه دریافت مالیات بر ارزش افزوده از دخانیات و نوشابه‌های گازدار و پرداخت آن به عنوان یارانه برای شیر راهکاری است که سرانه مصرف محصولات لبنی را در کشور افزایش خواهد داد٬ گفت: دولت باید در وهله اول با پرداخت یارانه به شیر، قدرت خرید مردم را افزایش دهد تا در نهایت شاهد افزایش سرانه مصرف شیر در کشور باشیم.

وی ادامه داد: شیر یکی از موادغذایی اساسی به ویژه برای کودکان و افراد سالخورده است و دولت باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه دولت تاکنون در خصوص پرداخت یارانه به شیر شعار داده است٬ یادآور شد:‌ بسیاری از مردم در جامعه قدرت خرید شیر را ندارند که در صورت پرداخت یارانه به آن می‌توان به افزایش انگیزه مردم برای مصرف محصولات لبنی و کاهش هزینه‌های درمان کمک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha