معاون دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست از شناسایی و معرفی 9 کانون آلودگی میکروبی دریای خزر در سال جاری خبر داد و گفت: این کانون ها به ستاد بحران معرفی می شود.

سلامت نیوز:  معاون دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست از شناسایی و معرفی 9 کانون آلودگی میکروبی دریای خزر در سال جاری خبر داد و گفت: این کانون ها به ستاد بحران معرفی می شود. 

پروین فرشچی در گفت و گو با پانا، درباره اقدامات معاونت دریایی سازمان محیط زیست اظهار داشت: سواحل آبی کشور به دلیل اینکه محدوده های آبی هستند، به طور طبیعی فعالیت سایر کشورهای حاشیه بر این سواحل اثر می گذارد.

معاون دریای سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: خوشبختانه همکاری های خوبی در خلیج فارس و دریای عمان تحت برنامه راپمی و برنامه های منطقه ای نیز در حیطه دریای خزر با کشورهای حاشیه نشین خزر داریم که ابزارهای قانونی و حقوقی این همکاری ها وجود دارد و پروتکل های مختلف آن در حال انجام است.

وی درباره آلودگی سواحل داخل کشور نیز گفت: مهم ترین چیزی که در سواحل کشور با آن روبرو هستیم آلودگی ناشی از فعالیت های داخل کشور است. مانند استفاده از کودهای شیمیایی در کشاورزی که منشأهای جدیدی دارد و این نشان می دهد در مناطق کشاورزی هنوز از کودهای شیمیایی که ممنوع شده، استفاده می شود.

فرشچی تصریح کرد: همچنین مساله دیگر آلودگی سواحل بحث زباله هاست که به معنای واقعی فاجعه است و مساله فاضلاب های منتهی به سواحل آبی نیز به این آلودگی ها دامن می زند و در نهایت به آلودگی های میکروبی سواحل منجر می شود.

معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان یادآور شد: ما 9 کانون آلودگی های میکروبی را معرفی کردیم. البته پایش سواحل به طور منظم در همه فصول انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha