از پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها بسیار شنیده ایم:«زمستون دماغ خودتون را بپوشونید تا سرما نخورید». اما اغلب اگر به این حرف نخندیده باشیم با بی توجهی از کنارش رد شده ایم، نصیحتی که حالا پس از گذشت سال ها پزشکان درستی آن را تصدیق کرده اند.

سلامت نیوز: از پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها بسیار شنیده ایم:«زمستون دماغ خودتون را بپوشونید تا سرما نخورید». اما اغلب اگر به این حرف نخندیده باشیم با بی توجهی از کنارش رد شده ایم، نصیحتی که حالا پس از گذشت سال ها پزشکان درستی آن را تصدیق کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در فصل زمستان سیستم ایمنی بدن تا حدی قدرت خود را از دست می دهد و همین موضوع ما را در برابر ورود ویروس های مختلف بسیار آسیب پذیر می کند و احتمال ابتلا به انواع سرماخوردگی ها را افزایش می دهد. ویروس هایی که اتفاقاً در بیشتر موارد از طریق بینی وارد بدن ما می شوند، عضوی که حتی از ریه های ما دمای کمتری دارد و امکان جابجایی ویروس ها در آن بسیار زیاد است.

یکی از شایع ترین ویروس هایی که موجب سرماخوردگی می شود، راینو ویروس نام دارد. این ویروس برای نفوذ به بدن خنگ ترین عضو را انتخاب می کند که امکان جابجایی در آن را داشته باشد؛ بنابراین بینی برای این ویروس یکی از مناسب ترین مجراهای ورود است. در واقع می توان چنین گفت که احتمال ورود ویروس ها به بدن با میزان درجه حرارت کلی بدن ارتباط مستقیمی دارد، به همین دلیل گرم نگه داشتن آن به خصوص عضوی مانند بینی اهمیت بسیاری در جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی دارد.

منبع medicalnewstoday

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha