سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 134830

دکتر بهرام محمدی، متخصص تغذیه بر نقش رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری از افسردگی گفت: «به طور کلی غذاهایی که پروتئین دارند مانع ایجاد افسردگی در فرد می‌شوند.»

سلامت نیوز: دکتر بهرام محمدی، متخصص تغذیه بر نقش رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری از افسردگی گفت: «به طور کلی غذاهایی که پروتئین دارند مانع ایجاد افسردگی در فرد می‌شوند.»
دکتر بهرام محمدی، متخصص تغذیه در گفت‌و‌ گو با سینانیوز درباره چگونگی بروز افسردگی در افراد گفت: «به طور کلی افسردگی در بین افراد جامعه به دو روش افسردگی‌های اعصاب و روان و افسردگی‌های فصلی دیده می‌شود. حال بر خلاف تصور جامعه افراد ممکن است علاوه بر احساس غم و ناراحتی به دلیل استفاده از برخی مواد غذایی کم کالری دچار این بیماری شوند.»

وی در خصوص افسردگی‌های اعصاب و روان ادامه داد: «این موضوع بیشتر به دلیل کمبود وزن یا چاقی در افراد به وجود می‌آید. چرا که د ر این شرایط فرد فکر می‌کند انگیزه‌ای برای رسیدن به وزن مناسب و ایده‌آل خود ندارد و به تدریج دچار افسردگی می‌شود.»

این متخصص تغذیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نوع تغذیه فرد می تواند تاثیری بر بروز این بیماری داشته باشد تصریح کرد: «افرادی که دچار افسردگی می‌شوند باید سعی کنند با رعایت رژیم غذایی مناسب و مغذی از عوارض ناشی از بیماری‌های افسردگی جلوگیری کنند.»

به گفته دکتر محمدی، در مورد مسائل ژنتیکی که فرد بر اثر بیماری افسردگی به آن دچار می‌شود تغذیه تاثیر چندانی ندارد ولی در مقابل در مورد مسائل محیطی بیمار می‌تواند با کنترل و استفاده از مواد غذایی مناسب عوارض ناشی از افسردگی را کاهش دهد.

وی افزود: «تغذیه مناسب در بروز و یا کاهش این بیماری بسیار موثر است. چرا که وقتی فرد نسبت به مواد غذایی که مصرف می‌کند بی‌توجه باشد دچار سوء تغذیه شده و این موضوع می‌تواند باعث مبتلا شدن فرد به بیماری افسردگی شود. به طور کلی باید گفت اگر شخص با رژیم غذایی مناسب نتواند مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند دچار افسردگی می‌شود.»

این متخصص تغذیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه غذاهایی مانع بروز افسردگی می‌شود افزود: «به طور کلی غذاهایی که پروتئین دارند مانع ایجاد افسردگی در فرد می‌شود. بنابراین افراد باید سعی کنند غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی، شیر و... را به صورت روزانه در برنامه غذایی خود قرار دهند. در مقابل غذاهایی که دارای اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و عناصر معدنی کافی نداشته باشند باعث بروز افسردگی می‌شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha