نقش اصلی و شناخته‌شده فلفل قرمز بهبود متابولیسم است. علاوه بر تأثیر مثبت آن در سوخت ساز بدن اشتها را کم می‌کند و برای کاهش وزن گزینه مناسبی است. فلفل قرمز فواید بسیاری برای بیماری‌ها و امراض مختلف دارد.

سلامت نیوز: نقش اصلی و شناخته‌شده فلفل قرمز بهبود متابولیسم است. علاوه بر تأثیر مثبت آن در سوخت ساز بدن اشتها را کم می‌کند و برای کاهش وزن گزینه مناسبی است. فلفل قرمز فواید بسیاری برای بیماری‌ها و امراض مختلف دارد.

به گزارش سلامانه، natural news در گزارش اخیر خود به چند مورد از آن‌ها پرداخته است:


دیابت: بیماری اعصاب و از بین رفتن بافت‌های دست‌وپا نتیجه دیابت است که سیستم گردش خون را با مشکل مواجه می‌کند. پژوهش‌های کنونی نشان می‌دهد کاپسیسین که در فلفل‌های تند وجود دارد به تولید دوباره اعصاب آسیب‌دیده کمک می‌کند و گردش خون را بهبود می‌بخشد.


سرطان: مطالعات متعددی نشان داده است که کاپسیسین سلول‌های سرطانی را وادار به از بین بردن خود می‌کنند. بنابراین استفاده منظم آن‌ها به‌ویژه برای سرطان پوست مفید است.


سردرد و میگرن: چای فلفل به هنگام صبح (یا فلفل در هر غذایی) می‌تواند از انواع سردردها ازجمله میگرن پیشگیری کند. اما درصورتی‌که در حال حاضر میگرن دارید و می‌خواهید از درد آن رهایی یابید یا می‌خواهید دردی که تازه آغازشده را متوقف کنید یکی از معدود درمان‌هایی که بسیار سریع درد را کم می‌کند محکم بالا کشیدن فلفل از راه دماغ است.


گردش خون، قلب و عروق: فلفل به بازیابی حالت ارتجاعی شرایین، رگ‌ها و مویرگ‌ها کمک می‌کند. همچنین تنظیم جریان خود در سراسر بدن از سرتاپا را به همراه دارد. نبض خون را تقویت کرده و سلامتی کلی سیستم قلب و عروق را افزایش می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید گردش خون بهتر لازمه انرژی بیشتر، سم‌زدایی بهتر و کاهش سردی دست‌وپا است.


حمله قلبی و سکته مغزی: یک قاشق غذاخوری عصاره فلفل قرمز در یک لیوان آب گرم یا 10 قطره (نصف یک اونس) میزان مناسب برای کسانی است که دچار حمله قلبی یا مغزی می‌شوند. درصورتی‌که نوشیدن این مایع برایتان مقدور نیست مستقیماً روی زبانتان بچکانید. در این مواقع یک عصاره قوی‌تر مثل هابانرو یا فلفل هندی مؤثرتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha