سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 134845

در سرشماری روزهای اخیر تلاش و برنامه ریزی های مداوم محیط بانان و کارشناسان این اداره اثرات حمایت های قضات و دوستداران طبیعت در این شهرستان بیش از پیش نمایان شده است.

سلامت نیوز: در سرشماری روزهای اخیر تلاش و برنامه ریزی های مداوم محیط بانان و کارشناسان این اداره اثرات حمایت های قضات و دوستداران طبیعت در این شهرستان بیش از پیش نمایان شده است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسکانیوز سعید پشم چی اعلام کرد: امسال 370 راس قوچ و میش وحشی در حوزه استحفاظی تربت حیدریه سرشماری شده که این تعداد رو به افزایش است.
وی افزود : براساس آمارسال 1388، فقط 13 راس قوچ و میش وحشی در منطقه شکار ممنوع ژرف  زیستگاهای اصلی این حیوانات در حوزه تربت حیدریه مشاهده و ثبت شده بود.
پشم چی با اشاره به اینکه احیای چرخه محیط زیست باعث حفظ و افزایش گونه های جانوری شده است,تصریح کرد : منطقه شکار ممنوع ژرف  به عنوان یک زیستگاه ارزشمند در صورت تامین نیروی انسانی و تکمیل تشکیلات سازمانی، تهیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز می تواند یکی از ذخیره گاه های مهم گونه شاخص قوچ و میش وحشی در خراسان رضوی قلمداد شود.
وی اظهار داشت: شهرستان تربت حیدریه با 370 هزار هکتار وسعت، دارای 270 هزار هکتار اراضی ملی است که در آن خزندگان، چهارپایان، گوشت خواران و علف خواران و گونه های مختلف پرندگان وحشی وجود دارد.
رییس اداره محیط زیست تربت حیدریه گفت: در 22 هزار هکتار از ارتفاعات شمال شرق و جنوب شرق این شهر، منطقه شکار ممنوع ژرف و بزمای واقع شده که ذخیره گاه حیات وحش است.
وی افزود : وسعت بیشتر این شهرستان اراضی ملی است که می توان از این توان در زمینه گردشگری و تولید گیاهان دارویی استفاده کرد.
پشم چی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی در این شهرستان به خوبی از محیط زیست حمایت می کنند که این امرباعث بازدارندگی شکار غیر مجاز شده استگونه های شاخص جانوری تربت حیدریه قوچ وحشی، گراز، گرگ، کفتار، روباه، شغال و پلنگ است و گونه های شاخص پرندگان این منطقه کبک، تیهو، باغرغره، کبوتر وحشی و گنجشک سانان می باشدشهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 149 کیلومتری مشهد واقع است 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha