مدیرکل داروی وزارت بهداشت گفت: از ماه آینده تمام داروهای بیماران هموفیلی شماره‌گذاری شده و کد رهگیری سلامت کالا روی داروهایشان نصب می‌شود این بیماران فقط داروهای خود را می‌توانند از داروخانه‌های خاص و با نسخه الکترونیکی دریافت کنند.

سلامت نیوز:  مدیرکل داروی وزارت بهداشت گفت: از ماه آینده تمام داروهای بیماران هموفیلی شماره‌گذاری شده و کد رهگیری سلامت کالا روی داروهایشان نصب می‌شود این بیماران فقط داروهای خود را می‌توانند از داروخانه‌های خاص و با نسخه الکترونیکی دریافت کنند. 

مهدی پیرصالحی در گفت‌وگو با فارس گفت: برای اجرای الکترونیکی شدن نسخ دارویی و همگام شدن پزشکان و داروخانه‌ها، نسخه الکترونیک باید به برنامه پورتال دارویی سازمان غذا و دارو متصل شود.

وی ادامه داد: قرار است الکترونیکی شدن نسخ را به صورت پایلوت اجرا کنیم یکی دو استان انتخاب می‌شود و پس از اجرای منطقه‌ای شدن برنامه تمام داروهای شهر به صورت الکترونیکی داده می‌شود.

پیرصالحی گفت:‌ راه دیگری نیز برای اجرای این برنامه وجود دارد که نوع خاصی از بیماری را انتخاب کرده که داروی مشخصی دارند و تعداد بیمارانشان هم محدود است همچنین داروخانه‌های توزیع‌کننده این داروها نیز مشخص باید باشند که وارد چرخه الکترونیکی شدن بشوند.

مدیرکل داروی وزارت بهداشت افزود: در این روش ما بیماران هموفیلی را انتخاب کردیم چرا که تمام این بیماران در بین انواع گروه‌های دیگر شناخته شده هستند، تمام مراکز توزیع و وارد کنندگان و تولید‌کنندگان داروهای آنها نیز شناخته شده است.

وی تصریح کرد: داروهای بیماران هموفیلی به این ترتیب توسط مرکز خاصی شماره‌گذاری می‌شود و از ماه آینده به صورت کامل پزشکانی که داروهایشان را تجویز می‌کنند داروهایشان را در نسخه الکترونیکی می‌پیچند.

پیرصالحی با اشاره به اینکه بیماران هموفیلی نیازی به آموزش خاصی ندارند، گفت: این بیماران با پزشکان و داروخانه‌های مشخص شده هماهنگ می‌شوند داروهایشان دارای کد خاصی می‌شود و توسط داروخانه‌های خاصی توزیع می‌شود. همچنین کد رهگیری سلامت کالا روی داروهایشان نصب می‌شود.

مدیرکل داروی وزارت بهداشت دلیل طولانی شدن اجرای الکترونیکی شدن نسخ را وجود زیرساخت‌های لازم دانست و گفت: باید حتماً داروها در این چرخه کد داشته باشند و پزشکان آموزش‌های لازم را ببینند نرم‌افزار آن نوشته شود و در اختیار داروخانه‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد:‌ هم اکنون کدهای دارویی آماده شده و وارد فاز اجرایی می‌شود که امیدواریم تا پایان سال اجرای آن کامل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha