یک آسیب شناس درباره کرایه کودکان برای تکدی گری گفت: 80 درصد این کودکان ساکن شهرک های اقماری تهران و حاشیه نشین هستند.

سلامت نیوز: یک آسیب شناس درباره کرایه کودکان برای تکدی گری گفت: 80 درصد این کودکان ساکن شهرک های اقماری تهران و حاشیه نشین هستند.

مجید ابهری در گفت و گو با پانا، با اشاره به افزایش کودکان اجاره ای در سال های اخیر، بیان داشت: کودکان به عنوان بی دفاع ترین و مظلوم ترین اقشار اجتماعی معرفی کرد که گاه متاسفانه توسط والدین خود، مورد آسیب قرار می گیرند.

وی به آسیب های وارده بر کودکان از سوی والدین خود اشاره کرد و گفت: والدین فقیر و اغلب معتاد فرزندان خود را به افرادی که عدم توانایی فرزند آوری داشته و از قدرت مالی مناسبی برخوردارند می فروشند و اکثریت افراد یعنی خریداران در این گونه موانع دچار دردسر شده و مشکلاتی را باید تحمل کنند. بهترین روش برای فرزند خواندگی، مراجعه به سازمان های مربوط به ویژه سازمان بهزیستی است که در چارچوب قوانین و مقررات این عمل انجام می شود.

این رفتار شناس با اشاره به اینکه کودکان کرایه ای به منظور اجاره و درآمد زایی به متکدیان داده می شود، بیان داشت: کودکان کرایه ای که برای تکدی اجاره داده می شوند، توسط والدین معتاد می شوند یعنی صبح و هنگام بردن کودکان به آن ها مواد مخدر می دهند تا در طول روز به خواب رفته و بیدار نشوند. معمولا دختران جوان و زنان فاقد فرزند هنگام گدایی برای ایجاد ترحم در مردم این کودکان را کرایه می کنند و از آن ها به عنوان ابزار استفاده می کنند.

ابهری اضافه کرد: بعضی از خانواده ها نیز با کرایه دادن فرزندان در مافیای گدایی قرار می گیرند که این موضوع هم از نظر دینی و هم از نظر قانونی جرم بوده و قابل تعقیب است چرا که در هر دو نوع گفته شده کودکان در معرض آسیب قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه والدینی که فرزندان خود را کرایه می دهند، با مشکلات عدیده ای روبرو هستند نیز گفت: 80 درصد از والدین که بچه هایشان را کرایه می دهند، در محلات حاشیه نشین و شهرک های اقماری زندگی می کنند، شهروندان نباید فریب این گونه کلاهبرداران را بخورند و به آن ها کمک کنند، زیرا دلسوزی مردم باعث افزایش این گونه افراد و باندها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha