سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از تعیین مهلت یک ماهه این کمیسیون برای جمع بندی نهایی در مورد احداث جاده در جنگل ابر خبر داد.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از تعیین مهلت یک ماهه این کمیسیون برای جمع بندی نهایی در مورد احداث جاده در جنگل ابر خبر داد.

محمدمهدی برومندی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد روند پیگیری پیشنهاد احداث جاده در جنگل ابر گفت: این مساله روز یکشنبه در کمیسیون کشاورزی بررسی و قرار شد که سه تن از نمایندگان؛ بنده، آقایان پاپی‌زاده و شریعت‌نژاد با تعامل با کار‌شناسان سازمان محیط زیست و نهاد‌های مربوطه این مساله را پیگیری کنیم.
وی ادامه داد: همچنین مهلت یک ماهه‌ای برای جمع‌بندی و بررسی‌ها اطلاعات تعیین شده و پس از آن کمیسیون اجتماعی جمع‌بندی نهایی و گزارش خود را اعلام خواهد کرد.
گفتنی است؛ هفته گذشته در جلسه مشترکی میان کمیسیون کشاورزی و اصل ۹۰، فراکسیون محیط زیست، سازمان حفاظت محیط زیست، استانداری گلستان، سازمان جنگل‌ها و مراتع و نمایندگان پیشنهاددهنده احداث جاده در جنگل ابر، قرار شد تا کمیسیون کشاورزی تحقیقات کاملی را در این زمینه انجام دهد و جمع بندی خود را در مورد احداث یا عدم احداث جاده در این جنگل عنوان کند.
همچنین لازم به ذکر است؛ کار‌شناسان معتقدند جنگل ابر تنها نقطه سبز در استان سمنان و تنها بخش باقی‌مانده از جنگل‌های چندین هزار ساله این منطقه و دارای ارزش زیست محیطی زیادی برای کل کشور است و پیش از این نیز سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها و مراتع مخالفت خود را با این اقدام نشان داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha