رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: رشد جمعیت پیرامونی تهران سه برابر شهر تهران است.

سلامت نیوز:رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: رشد جمعیت پیرامونی تهران سه برابر شهر تهران است.

به گزارش سلامت نیوز، ایسنا نوشت: بابک نگاهداری با اشاره به صحبت‌های شهردار تهران در جلسه شورای عالی نظارت بر توسعه شهری افزود: در حال حاضر رشد جمعیت شهر تهران با تمهیدات اندیشیده شده و مجموعه عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مدیریتی به یک و نیم درصد کاهش یافته و در واقع مانند آتشفشانی است که انرژی خود را تخلیه نموده است. اما دغدغه و مشکل جدی از جانب مراکز جمعیتی پیرامون شهر تهران است که رشد جمعیتی بالغ بر ۴.۸ درصد دارد.

وی افزود: نکته مهمی که بسیاری از افراد دقت لازم را به آن ندارند این است که تقریباً تمامی مراکز جمعیتی اطراف تهران اساساً از کنترل شهرداری تهران خارج بوده و بر اساس تقسیمات کشور توسط واحدها و نهادهای دیگری مدیریت می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با بیان اینکه باید به تفاوت شهر تهران و مجموعه شهری تهران توجه شود، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها در صورت ادامه روند فعلی جمعیت منظومه شهری مستقر در دشت تهران که شامل شهر تهران و شهرها و شهرستان‌های مجاور آن است، ظرف ۱۰ سال آینده به بیش از ۲۲ میلیون نفر خواهد رسید که این موضوع نیاز به تدبیر بیشتری دارد.

نگاهداری در پایان یادآور شد: متأسفانه تمرکز ، توجه خاص و حساسیت‌های بعضاً کاذب به شهر و شهرداری تهران باعث شده تا از اتفاقاتی که در پیرامون شهر تهران در زمینه شهرسازی و مدیریت شهری در حال رخ دادن است غفلت شود، در حالیکه شهرداری تهران همواره بر پایبندی خود به قانون و آمادگی خود برای همه‌گونه همکاری با مراجع ذی‌ربط و استفاده از نظرات کارشناسی تأکید کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha