درحال حاضر تنها بیست درصد از عمل های پلاستیکی انجام شده درسطح کشور توسط متخصصین این امر انجام می گیرد.

سهم متخصصین از جراحی پلاستیک،فقط 20 درصد!
ابراهیم رزم پا درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: امروزه عمل جراحی پلاستیکی حتی توسط گروه دندانپزشک و پزشکان عمومی به راحتی انجام می شود.
وی افزود: امروزه عمل جراحی های پلاستیکی توسط تمام گروه های پزشکی به استناد این قانون که هرپزشکی قادر به انجام تمام اعمال پزشکی است مگر اینکه عارضه ای دردرمان آن پزشک ایجاد شود، به صورت قانونی قابل انجام است.
دانشیاردانشگاه علوم پزشکی تهران با اظهاراینکه  این مسئله باعث شده که عوارض این عمل روزبه روز افزایش پیدا کند خاطرنشان کرد: هم اکنون اکثراعمال جراحی پلاستیکی توسط پزشکان عمومی انجام می گیرید و این مسئله به خاطر دریافت هزینه کم این پزشکان نسبت به متخصصین گوش و حلق و بینی و جراحان پلاستیکی است.
وی با اعلام اینکه درحال حاضر بیشتر درخواست کنندگان عمل جراحی پلاستیکی در مطب پزشکان عمومی دیده می شوند اظهارداشت: متخصصین گوش و حلق وبینی تنها گروهی از پزشکان هستند که دوره های تخصصی و آندسکوپی این رشته را گذرانده اند و این در صورتی که جراحان پلاستیکی و ترمیمی این دروس را ندارند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد متخصص گوش و حلق و بینی درکشور نسبت به جراحان پلاستیکی و ترمیمی زیادتر است و نسبت یک هزاربه یکصد و ده را دارند هم اکنون بیشتر عمل جراحی پلاستیک توسط این گروه انجام می گیرد.
وی گفت: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی کشور باید پاسخگویی باشند که چه گروهی از پزشکان برنامه درسی و آموزشی جراحی پلاستیکی را گذرانده اند و به طور علمی و قانونی صلاحیت انجام این عمل را دارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha