چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

۲ سارق زورگیر که با پرسه‌زدن در خیابان‌های خلوت و تاریک به زنان و دختران تنها حمله و با تهدید چاقو گوشی‌ تلفن‌همراهشان را سرقت می‌کردند، در محاصره مردم گرفتار شدند.

سلامت نیوز: ۲ سارق زورگیر که با پرسه‌زدن در خیابان‌های خلوت و تاریک به زنان و دختران تنها حمله و با تهدید چاقو گوشی‌ تلفن‌همراهشان را سرقت می‌کردند، در محاصره مردم گرفتار شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، حدود ساعت 7 عصر دهم آذرماه دختر جوانی در حال عبور از خیابان شریعتی بود كه حوالی پل صدر، پسر جوانی سدراهش شد. او چاقو در دست داشت و دختر را تهدید كرد كه اگر گوشی تلفن‌ همراهش را ندهد وی را خواهد كشت. دختر جوان كه وحشت كرده بود گوشی‌اش را به سارق زورگیر داد و او با پای پیاده شروع به فرار كرد اما فریادهای كمك‌خواهی دختر جوان، رهگذران را متوجه ماجرا كرد. جوان سارق از سوی مردم تحت تعقیب قرار گرفت و سرانجام 2نفر از شهروندان توانستند راه او را سد و وی را دستگیر كنند.

همزمان ماجرا به كلانتری گزارش شد و با حضور مأموران در محل، جوان سارق دستگیر شد و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت.سارق زورگیر كه حسن نام دارد تحت بازجویی قرار گرفت و مشخص شد كه وی پیش از این نیز از ده‌ها زن و دختر در كوچه‌های خلوت و تاریك زورگیری كرده است. پسر جوان گفت: زمانی كه هوا تاریكی می‌شد همراه همدستم به نام زاهد راهی خیابان‌های خلوت می‌شدیم و به شناسایی زنان و دخترانی كه به تنهایی در حال عبور از خیابان بودند می‌پرداختیم. پس از شناسایی سوژه مورد نظر راهشان را سد می‌كردیم و با تهدید چاقو، گوشی تلفن همراهشان را به سرقت می‌بردیم.

گوشی تلفن همراه، تنها چیزی بود كه 2جوان زورگیر از طعمه‌هایشان سرقت می‌كردند. آنها پس از سرقت، گوشی‌ها را به قیمت پایینی به مالخران می‌فروختند تا بتوانند با پول آن مواد بخرند.حسن در ادامه اعترافاتش گفت: ما از چند‌ماه پیش سرقت‌هایمان را شروع كردیم و در همه این مدت فقط از زنان و دختران زورگیری می‌كردیم تا اینكه دستگیر شدیم.

با اعترافات سارق جوان، همدست 20ساله او به نام زاهد و خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر شدند. در ادامه عده‌ای از زنان و دخترانی كه از سوی این باند هدف زورگیری قرار گرفته بودند با مراجعه به اداره آگاهی آنها را شناسایی كردند و یكی از آنها به مأموران گفت: روز حادثه قصد ورود به خانه‌مان در الهیه را داشتم كه یكی از سارقان تیغه چاقویش را درست زیر چشمم گذاشت و مرا تهدید كرد و گوشی‌ام را دزدید. از آن روز به بعد همیشه احساس می‌كنم فردی پشت سرم است و در خیابان احساس آرامش ندارم. به گفته سرهنگ داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، قاضی پرونده مجوز انتشار تصاویر آنها در روزنامه‌ها را صادر كرده و از دیگر شاكیان احتمالی خواسته است برای شكایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha