چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 134981

یک متخصص ارتوپدی به چگونگی التهاب تاندون‌ها، علائم و نحوه درمان آن پرداخت و گفت: التهاب تاندون در افرادی که فقط آخر هفته‌ها به سختی و فراوان ورزش می‌کنند شایع‌تر است.

سلامت نیوز: یک متخصص ارتوپدی به چگونگی التهاب تاندون‌ها، علائم و نحوه درمان آن پرداخت و گفت: التهاب تاندون در افرادی که فقط آخر هفته‌ها به سختی و فراوان ورزش می‌کنند شایع‌تر است.  

دکتر سیروس ملک‌پور در گفت‌و‌گو با آنا، درباره التهاب تاندون‌ها گفت: تاندون یا زردپی بافت فیبر مانند و ضخیمی است که عضله را به استخوان وصل می کند که حرکت مکرر قسمتی از بدن و یا ضربات ناگهانی منجر به التهاب آن می‌شود.


وی افزود: اصولا اشتغال در مشاغلی از قبیل باغبانی، نجاری، نقاشی ساختمان و انجام ورزش‌هایی مانند تنیس، اسکی و پرتاب دیسک باعث التهاب تاندون می‌شوند. علت این مساله اصولا قرار گرفتن بدن در حالتی نادرست هنگام کار در منزل و یا محل کار و هم چنین گرم نکردن بدن قبل از انجام حرکات ورزشی ایجاد می‌شود.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه یادآور شد: ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند آرتریت روماتوئید، نقرس، پسوریازیس و اختلالات غده تیروئید نیز باعث التهاب تاندون می‌شوند.


به گفته ملک پور؛ التهاب تاندون در افرادی که فقط آخر هفته‌ها به سختی و فراوان ورزش می‌کنند شایع‌تر است.


این متخصص ارتوپدی با بیان اینکه هر شخصی می تواند به التهاب تاندون مبتلا شود عنوان کرد: اما این عارضه در افراد بزرگسال به خصوص افراد بالای 40 سال شایع‌تر است.


وی در ادامه یادآور شد: تاندون تمام قسمت‌های بدن نیز می‌توانند بر اثر ضربه ناگهانی و یا انجام نادرست حرکات ایجاد شود اما تاندون شست پا، آرنج وآشیل بیشتر مستعد این التهاب هستند.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره علائم بروز این عارضه گفت: درد در محل تاندون و اطراف آن، کاهش حرکات مفصلی و.....


ملک‌پور در پاسخ به راینکه چگونه می‌توان از التهاب تاندون‌ها جلوگیری کرد گفت: ابتدا به افراد توصیه می‌شود به آرامی کارهای خود را انجام دهند، در هنگام فعالیت از وارد شدن فشار به تاندون‌ها جلوگیری کنند و اگر در جین فعالیت دچار درد غیر عادی شدند فعالیت خود را متوقف کنند.


این متخصص ارتوپدی در ادامه درباره روش‌های درمان التهاب تاندون‌ها عنوان کرد: در ابتدا به بیماران هشدار داده می‌شود از فعالیتی که منجر به آسیب شده است پرهیز کنند و سپس از کمپرس یخ و داروهای ضدالتهابی که توسط پزشک تجویز می شود استفاده کنند اما اگر درد طی یک هفته بهبود نیافت باید درمان‌هایی از قبیل فیزیوتراپی و تزریق کورتن را برای بیمار انجام داد و در نهایت اگر این روش‌ها هیچ کدام برای بیمار پاسخگو نباشد جراحی آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha