دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت شاخص سلامت دندان‌ها در بسته‌های ۱۲ ساله را اعلام کرد.

سلامت نیوز: دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت شاخص سلامت دندان‌ها در بسته‌های ۱۲ ساله را اعلام کرد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سعید عسگری در همایش کنترل عفونت های دندان‌پزشکی که با محوریت خودمراقبتی در هتل المپیک تهران برگزار شد، افزود: تامین، حفظ و ارتقاء سلامت مردم از اصولی ترین اهداف مسئولین نظام های سلامت در دنیا و ایران تلقی می شود.

وی افزود: مسئولین سلامت می بایست با ایجاد مسیرهایی بتوانند این اهداف را به خوبی تعقیب کنند، بر همین اساس نیازمند برنامه ریزی، سیاست‌گذاری و اجرای درست این اهداف هستند.

عسگری با اعلام اینکه هیچ مسئول و هیچ نظام سلامتی حرکت معکوس در این جهت را نمی پذیرد، تاکید کرد: اما اینکه چگونه برنامه ریزی را عمل کنیم میزان موفقیت به دسترسی اهداف را تعیین می کند.

دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در بحث سلامت دهان و دندان افزود: شاخص های مشخصی در این زمینه وجود دارد که می‌توان بر اساس آن نحوه عملکرد مسئولین و متولیان نظام سلامت در بحث بهداشت سلامت دهان و دندان را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

به گفته وی، شاخص DMS یکی از مهمترین شاخص های بررسی سلامت دندان ها است که این وضعیت در سن ۱۲ سالگی بر روی عدد ۲ قرار دارد.

عسگری با اعلام اینکه در بررسی دو سال قبل در وزارت بهداشت که تحت عنوان یک پیمایش ملی انجام شد، میزان شاخص DMS بچه های ۱۲ ساله برای سومین بار مورد سنجش قرار گرفت که نتایج آن در حال آماده‌سازی است، ولی آنچه مسلم است تفاوت فاحشی نسبت به گذشته پیدا نکرده است.
دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تاکید کرد: این موضوع نشان می دهد وضعیت سلامت دندان های این گروه سنی ارتقاء جدی نداشته است.
وی با تاکید بر پرهیز از شعارزدگی اظهار داشت: افراد عالم را می توان با عدد و رقم از شعارزدگی برحذر داشت.
عسگری به موضوع آموزش و پژوهش در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: برآیند آموزش و پژوهش باید به سمت سلامت مردم باشد.

دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت یکی از اهداف ما در دولت یازدهم را حول محور سلامت مردم عنوان کرد و گفت: طبیعی است که وزیر بهداشت به عنوان فردی که مسئول اول پاسخگویی در بحث سلامت مردم است، ذاتا و اصالتا خودش را موظف بداند در این مسیر حرکت کند.

عسگری با تاکید بر تعامل با انجمن های پزشکی اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات چند ماهه اخیر در حوزه دندان‌پزشکی موضوع اعتباربخشی و رتبه‌بندی دانشکده های دندان‌پزشکی بوده است که ما این مهم را به انجمن های دندان‌پزشکی واگذار کرده ایم و امیدواریم طی سه ماه آینده رتبه بندی دانشکده های داندان‌پزشکی در دوره های تخصصی اعلام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha